Skip to main content

THE ULTIMATE FRANCHISE GUIDE TM

Αναζητήστε με βάση τα δικά σας κριτήρια τα franchise concepts σας ενδιαφέρουν!

Published
16 Μάι 2018
Modified
16 Μάι 2018
Views
6017
Tags
εκπτωσεις

Ο θεσμός των εκπτώσεων ξεχείλωσε πολύ, με αποτέλεσμα να ξεφτίσει - Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της ΕΣΕΕ

 Η εμπορική κίνηση στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, βαίνει μειούμενη σε σύγκριση με πέρυσι, στις περισσότερες περιοχές (42 από τις 67 περιοχές της χώρας). Σε ένα σημαντικό μέρος (20/67 αγορές) οι πωλήσεις κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με τα περυσινά, ενώ σε δυο περιοχές της Αττικής, Γαλάτσι και Μοσχάτο και στον Πόρο, στη Σαντορίνη και στις Σέρρες σημειώθηκε αύξηση της κίνησης σε σύγκριση με την περυσινή αντίστοιχη περίοδο. Αυτό σημειώνεται στο Ινστιτούτο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ) σε ανακοίνωση με αφορμή τα συμπεράσματα της περιοδικής έρευνας για την κίνηση της αγοράς κατά την εαρινή εκπτωτική περίοδο του 2018 που πραγματοποιείται το πρώτο δεκαπενθήμερο Μαΐου.

Η έρευνα ήταν τηλεφωνική, με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, σε δείγμα 224 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Τα αποτελέσματα της έρευνας συνοψίζονται στα εξής οκτώ σημεία:

  1. H πλειονότητα των επιχειρήσεων (80%) συμμετείχε στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις.

  2. Ως προς το ύψος του ποσοστού έκπτωσης 6 στις 10 επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 11% και 40%, το 32% μεταξύ 11 – 20% και το 28% μεταξύ 21 – 40%.

  3. Μία στις δύο επιχειρήσεις (53%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των εμπορευμάτων και το 14% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών. Διαφοροποίηση καταγράφεται στις άλλες κατηγορίες, όπου το 17% έκανε εκπτώσεις σε συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και το 13% σε εμπορεύματα stock.

  4. Περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (56%) σημείωσαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο περυσινό που είχε φτάσει στο 70%. Αναφορικά με την εικόνα των πωλήσεων με βάση το μέγεθος της επιχείρησης, φαίνεται ότι οι πιο μικρές επιχειρήσεις είχαν δυσμενέστερη εικόνα. Ενδεικτικά, το 70% των επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών μικρότερο των 30.000 ευρώ σημείωσε πτώση πωλήσεων.

  5. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων (53%) θεωρεί ότι οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο της ανοιξιάτικης – καλοκαιρινής περιόδου, ενώ ποσοστό 29% κρίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και 15% θετικό.

  6. Παρά το γεγονός την υψηλής συμμετοχής των επιχειρήσεων στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις, οι επιχειρηματίες θεωρούν ότι ο εν λόγω θεσμός δεν είναι θετικός στην επιχειρηματική δράση.

  7. Όσον αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή της εαρινής εκπτωτικής περιόδου, επιβεβαιώνεται η κυρίαρχη τάση που καταγράφεται σε όλες τις έρευνες του ΙΝΕΜΥ για τη λειτουργία των επιχειρήσεων τις Κυριακές. Συγκεκριμένα, η πλειονότητα αναφέρει ότι η λειτουργία της Κυριακής δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο των ενδιάμεσων εαρινών εκπτώσεων (46%) και το 37% δηλώνει ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο. Επίσης, η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή καλύπτεται, είτε προσωπικά από τον επιχειρηματία, είτε με επέκταση του ωραρίου των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων χωρίς, δηλαδή, να πραγματοποιηθούν επιπλέον προσλήψεις. Τέλος, τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις φαίνεται να καταγράφουν αύξηση του λειτουργικού κόστους από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.

  8. Σε συνέχεια των προηγούμενων τακτικών ερευνών του Ινστιτούτου που πραγματοποιήθηκαν στις συμβεβλημένες εμπορικές επιχειρήσεις του Open Mall του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και της Αλεξανδρούπολης, διαπιστώθηκε ότι το ποσοστό των εκπτώσεων στα καταστήματα των ανοικτών κέντρων εμπορίου δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το γενικό πληθυσμό. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων πραγματοποίησε εκπτώσεις της τάξης μεταξύ 11% και 40%, ενώ το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώνεται στο 80%.

Την ανησυχία του για το θεσμό των εκπτώσεων εκφράζει ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Βασίλης Κορκίδης, με δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ με αφορμή τη δημοσιοποίηση των συμπερασμάτων από τη διενέργεια των εαρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Όπως δήλωσε ο κ. Κορκίδης, «Ξαναγυρίσαμε στα ανησυχητικά αρνητικά πρόσημα πωλήσεων ενώ η αγορά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων έδειξε γενικά υποτονική και ο καταναλωτής πολύ κουρασμένος. Ο θεσμός των εκπτώσεων ξεχείλωσε πολύ, με αποτέλεσμα να ξεφτίσει».

Franchise

Ανακαλύψτε μια νέα ανατρεπτική στρατηγική ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα του franchising, απελευθερώστε τη δυναμική της επιχείρησής σας και κατακτείστε την αγορά!

Ενδιαφέρομαι για franchise

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και το franchise brand για το οποίο ενδιαφέρεστε και θα σας στείλουμε επιπλέον ενημερωτικό υλικό, είτε απευθείας, είτε θα προωθήσουμε το ενδιαφέρον σας στη μητρική εταιρεία.
Διαθέτουμε τη πλέον αξιόπιστη βάση για το franchising, με άξονες την διασφάλιση της αξιοπιστίας του franchising και την εξασφάλιση των ενδιαφερομένων δικαιοδόχων και προβαίνουμε στην διαγραφή franchise concepts όταν έχουν διακόψει την ανάπτυξή τους, όταν τα franchise startups δεν έχουν επιτύχει ανάπτυξη εντός δύο ετών, όπως και σε περιπτώσεις μη πλήρωσης βασικών κριτηρίων φερεγγυότητας.
Οι δυνητικοί δικαιοδόχοι - επιχειρηματίες οφείλουν να πραγματοποιούν τις δικές τους ανεξάρτητες έρευνες αγοράς και μελέτες σκοπιμότητας πριν λάβουν την τελική τους απόφαση.
Το σύνολο του περιεχομένου του Franchising.GR διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση του με οιοδήποτε τρόπο χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη.