Find a Franchise

Αναζητείστε με βάση τα δικά σας κριτήρια τα franchise concepts σας ενδιαφέρουν!

Search your concept!

Franchising.GR

Tο Franchising συνεχίζει και στο 2ο εξάμηνο του 2016 να αποτελεί τον καταλύτη για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, μέσω των επιχειρηματικών συστημάτων που διαθέτουν ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τη νέα έρευνα που διενέργησε το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, το 1ο εξάμηνο του 2016 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους περισσότερα από 150 νέα καταστήματα franchise, με την συντριπτική πλειοψηφία των νέων επιχειρηματιών να εντάσσονται σε μια αλυσίδα franchise αποβλέποντας σε μια ασφαλή και αποδοτική «θέση εργασίας».

Σύμφωνα με τη νέα ετήσια έκθεση που διενέργησε το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, η οποία ανασκοπεί το 1ο εξάμηνο του 2016, παρατηρείται συγκέντρωση της επιχειρηματικότητας στον κλάδο του franchising, κυρίως ως διέξοδος στην κρίση (δηλ. «αγορά» θέσης εργασίας / επιχειρηματικότητα ανάγκης), και λιγότερο ως αξιοποίηση των ευκαιριών που πηγάζουν μέσα από αυτή (δηλ. επιχειρηματικότητα ευκαιρίας), καθώς τρείς στους τέσσερεις, ανοίγουν μια επιχείρηση franchise για να αποφύγουν την ανεργία, διαβλέποντας (και ελπίζοντας) ταυτόχρονα σε επιχειρηματική ευκαιρία και καλύτερες προοπτικές.

Οι ειδικές έρευνες και μελέτες που διενεργεί το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, ο μόνιμος μηχανισμός παρακολούθησης και ανάλυσης του κλάδου του franchising στην Ελλάδα, υπό την αιγίδα του FRANCHISE BUSINESS και με τη συνδρομή του Franchise.GR, έχουν ως στόχο την έγκυρη ενημέρωση και ανάλυση, με έμφαση στις αναμενόμενες προεκτάσεις και επιπτώσεις, οι οποίες και προσδιορίζουν τις τάσεις στην αγορά.

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα, κατά το 1ο εξάμηνο του έτους παρατηρήθηκε αύξηση τόσο της ζήτησης για το franchise όσο και ενάρξεις αρκετών καταστημάτων, με ελαφρές ανοδικές τάσεις σε σχέση με το 2ο εξάμηνο του 2015, αλλά σαφέστατα σε ορατά χαμηλότερα επίπεδα συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2015.

Ωστόσο, είναι φανερή η αυξητική τάση κατά το 3ο τρίμηνο του έτους, ένα γεγονός που τεκμηριώνει την αισιοδοξία ότι το 2016 θα «κλείσει» ελαφρά πτωτικά σε σχέση με το 2015.

Το επιχειρείν καθίσταται μονόδρομος franchise

Με περισσότερες από 500,000 επιχειρήσεις, οι οποίες δεν επέζησαν τα τελευταία πέντε έτη, και με την ανεργία να καλπάζει σε ρυθμούς άνω του 30%, οι αλυσίδες franchise συνεχίζουν να αναπτύσσονται με σταθερούς ρυθμούς, παρέχοντας συνεχή υποστήριξη και εγγυημένες διαδικασίες που διασφαλίζουν την βιωσιμότητα των δικτύων τους.

Από τη μια μεριά, την τελευταία πενταετία ιδρύθηκαν περισσότερες από 200,000 επιχειρήσεις, με εξαιρετικά μεγάλα ποσοστά θνησιμότητας, με τις 2 στις 10 επιχειρήσεις να κλείνουν μέσα στα δυο πρώτα χρόνια της ζωής τους, και από την άλλη εμφανίστηκαν αρκετές δεκάδες πρωτοποριακά concepts και ξεκίνησαν χιλιάδες νέα καταστήματα franchise. Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα για το 2016 από το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, το κύριο και πλέον σημαντικό συμπέρασμα αφορά στην εκμηδενισμένη θνησιμότητα των καταστημάτων που έχουν ενταχθεί σε αλυσίδες franchise, καθώς αξιοποιούνται:

  • Οι οικονομίες κλίμακος, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των μεικτών περιθωρίων κέρδους.

  • Η τεχνογνωσία και η εμπειρία της μητρικής εταιρείας, με αποτέλεσμα την συμπίεση της αρχικής επένδυσης, την ορθή επιλογή εμπορικού σημείου και τη λειτουργία βάση τυποποιημένων διαδικασιών που ελαχιστοποιούν τα λάθη διαχείρισης.

  • Οι υποδομές της μητρικής εταιρείες που διασφαλίζουν συνεχή υποστήριξη των δικαιοδόχων – ιδιοκτητών των καταστημάτων franchise, σε μια σειρά από λειτουργίες από την διαφήμιση και το marketing, μέχρι τις προμήθειες και την διανομή, όπως και την εκπαίδευση, την διασφάλιση ποιότητας και την συνεχή βελτίωση.

  • Η δύναμη του brand, το οποίο παρέχει στους καταναλωτές εγγύηση value for money, δηλαδή προσφέρει σωστή τιμή και εξασφαλίζει ποιότητα, αλλά και δημιουργεί λόγο αγοράς στο πλαίσιο του lifestyle που ενσαρκώνει.

Τα ανωτέρω προνόμια του Franchising, το αναδεικνύουν ως πρώτη επιλογή για όσους διερευνούν το επιχειρείν και σε συνδυασμό με τη σταθερή αύξηση του πλήθους των νέων καταστημάτων franchise και τη μειωμένη θνησιμότητα (κάτω του 8%) των υφισταμένων εν αντιθέσει με τα αυτόνομα καταστήματα (άνω του 80%), πλέον το ποσοστό διείσδυσης του Franchising εκτιμάται σε 20% αναφορικά με το πλήθος των καταστημάτων (δηλ. 2 στα 10 καταστήματα είναι franchise) και σε άνω του 50% αναφορικά με τον κύκλο εργασιών κατά μέσο όρο (δηλ. το 50% της λιανικής πραγματοποιείται μέσω αλυσίδων franchise). Το ποσοστό αυτό του 50% είναι σαφέστατα υψηλό και ιδιαίτερα σημαντικό αναφορικά με την αξιολόγηση του θεσμού.

Ταυτόχρονα, ολοένα και περισσότεροι αποφασίζουν ότι μόνο μέσω franchise θα μπορέσουν να εκπληρώσουν τα επιχειρηματικά και επαγγελματικά τους όνειρα, καθώς πέρα από τα προνόμια που προσφέρει ο θεσμός, οι ενδιαφερόμενοι πλέον χαρακτηρίζονται από καλύτερη κατάρτιση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, προερχόμενοι από ανώτερες και ανώτατες θέσεις στην ιεραρχία ιδιωτικών εταιρειών, αντιλαμβανόμενοι την ασφάλεια και τις εγγυήσεις που παρέχει ο θεσμός.

To Franchising, λοιπόν, αναδεικνύεται όχι μόνο ως μονόδρομος επιχειρηματικής επιλογής και καταλύτης για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, αλλά ταυτόχρονα συγκεντρώνει τις προτιμήσεις των καταναλωτών, χαρακτηρίζεται από άνω του 92% βιωσιμότητα και ανάγεται ως ο πλέον δυνατός κλάδος στο επιχειρείν.

Τα νέα συστατικά της επιτυχίας και τα start ups στο franchising

Διανύοντας το δεύτερο εξάμηνο του 2016, ίσως τη μεγαλύτερη υφεσιακή περίοδο στην χώρα, η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων αγωνίζεται να επιβιώσει και το franchising εξακολουθεί να πρωτοστατεί γερά ως ηγέτιδα δύναμη επιχειρηματικότητας.

Το franchising, από τη μια, παρέχει τη μοναδική και πλέον σίγουρη λύση για όσους έχουν τις δυνατότητες να «αγοράσουν» μια θέση εργασίας.

Από την άλλη, παρέχει το αναπτυξιακό πλαίσιο για τα «γερά» concepts, αυτά που είτε κατάφεραν, είτε μπορούν να δημιουργήσουν ισχυρά δίκτυα που θα τα εφοδιάσουν με τη δύναμη του brand και με οικονομίες κλίμακος, ώστε να δημιουργούν αποδόσεις εν μέσω κρίσης.

Διαπιστώνουμε, λοιπόν, νέες τάσεις που ξεπρόβαλλαν δυνατά μέσα στο 2016, είτε εντελώς νέες, είτε μετεξέλιξη υφιστάμενων κλάδων, αλλά και υποκατηγορίες κλάδων – δηλ. εξειδικευμένα concepts που δεν κατάφεραν να πείσουν ούτε τους καταναλωτές, ούτε τους επιχειρηματίες – επενδυτές.

REINVENTING FRANCHISE MARKETS

Το ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΣΙΓΑΡΟ διανύει την δεύτερη φάση έξαρσης των πωλήσεων, στο πλαίσιο μιας σταθερά ανοδικής πορείας. Οι τεχνολογικές εξελίξεις και η συνεχής εξέλιξη στον κλάδο, που έχουν οδηγήσει σε νέα γενιά εξαρτημάτων (π.χ. ατμοποιητές) και σε ποιοτικά υγρά αναπλήρωσης, σε συνδυασμό με την πεποίθηση ότι είναι πολύ λιγότερο βλαβερό και χαρακτηρίζεται από χαμηλότερο κόστος χρήσης σε σύγκριση με το συμβατικό τσιγάρο, αποτελούν τους βασικούς λόγους της ανάπτυξης που γνωρίζει ο κλάδος. Ταυτόχρονα, το marketing και η διάσταση του ηλεκτρονικού τσιγάρου ως ένα τεχνολογικό gadget, του έχει προσδώσει χαρακτήρα lifestyle, γεγονός που ενισχύει την παρουσία του στην αγορά. Με μηνιαίους κύκλους εργασιών από 10 χιλ έως 40 χιλ Ευρώ και με αρχικές επενδύσεις από 10 χιλ έως 50 χιλ Ευρώ, αποτελεί την κορυφαία επενδυτική επιλογή για το 2017.

Τα coffee shops του THIRD WAVE COFFEE MOVEMENT επικράτησαν την τελευταία περίοδο, με τα εν λόγω καταστήματα να παρασκευάζουν και να σερβίρουν υψηλής ποιότητας καφέ, με προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια, αλλά και με νέους τρόπους όπως την Pour Over και τη Syphon. Τα καταστήματα που ανήκουν στο Τρίτο Κίνημα του Καφέ, αναδεικνύουν τον ίδιο τον καφέ, σε όλους του τις διαστάσεις, από την α' ύλη, τις φάρμες, τις μεθόδους παραγωγής, την παρασκευή, το σερβίρισμα, και του «συμπεριφέρονται» ως προϊόν ανώτερης ποιότητας, εντός του τρίπτυχου «barista - roaster - farmer».

Λαμβάνοντας υπόψη μας ότι ο κλάδος της καφεστίασης στη χώρα μας έχει φτάσει σε σημείο κορεσμού, τα cocnepts του Τρίτο Κύματος του Καφέ προσφέρουν διαφοροποίηση και ανανέωση, δίνοντας βάρος στην ποιότητα και σταματώντας να αντιμετωπίζουμε τον καφέ ως ένα κοινό προϊόν.

Σε κάθε περίπτωση, το franchising αποδεικνύεται ως η πλέον σίγουρη επιλογή για όσους αναζητούν ασφάλεια και δεσμεύονται να συμμετέχουν ενεργά στην επιχείρησή τους. Από την άλλη, διακρίνεται από εξαιρετικά πλεονεκτήματα για όσους διαθέτουν ένα «γερό» concept και επιθυμούν να δημιουργήσουν ένα δυνατό δίκτυο, αρκεί να διαθέτουν τεχνογνωσία, σωστό προϊόν, ικανούς συνεργάτες και να μπορούν να δημιουργήσουν (αν δεν έχουν) τις απαραίτητες υποδομές και πάνω απ’ όλα να έχουν τα «μικρόβια» της τελειότητας, της δέσμευσης, της ανάπτυξης σε ηθικές αρχές εν μέσω win - win συνεργασιών.