Κρίσιμη παραμένει η κατάσταση:
οι ΦΟΡΟΕΠΙΔΡΟΜΕΣ θα συνεχισθούν.
η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ θα μειωθεί αρκετά.
η ΑΝΑΠΤΥΞΗ θα μειωθεί λίγο.
οι ΣΧΕΣΕΙΣ της χώρας με Ε.Ε. και Δ.Ν.Τ. θα συνεχισθούν στο ίδιο μήκος κύματος.
η εσωτερική ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ έχει αυξηθεί σημαντικά, με περικοπές κάθε είδους.
τα ΠΡΟΪΟΝΤΑ θα διαχωρισθούν σε βασικά είδη και σε είδη πολυτελείας.
Η νέα τάξη πραγμάτων έχει πλέον ισοπεδώσει την αγορά, η οποία οδηγείται από το αρχέγονο ένστικτο της επιβίωσης και ακολουθεί, καλώς ή κακώς, την αδράνεια των προηγούμενων ετών.
Η Αγορά μεταλλάσσεται
Άνοιξαν 100ντάδες trendy σουβλατζίδικα που αδυνατούν να επιβιώσουν, κατεβάζοντας τις τιμές στο 1,6 και πληρώνοντας τοις μετρητοίς τους κρεατεμπόρους τους.
Οι επιταγές έχουν πλέον λάβει τον απόλυτο χαρακτήρα της υποσχετικής και η πλειοψηφία των εκδοτών τους αδιαφορεί για διαδικασίες σφραγίσματος και δυσμενών, έχοντας παρασυρθεί σε μια λανθασμένη λογική που υπαγορεύει την αδυναμία εκτέλεσης και σε μία πρόβλεψη που αφορά την αδυναμία των ληπτών να ενεργήσουν.
Οι προμηθευτές του εξωτερικού απαξιούν ολοσχερώς τις εγγυητικές των ελληνικών τραπεζών και ζητούν εξόφληση με την παραγγελία.
Κοντά 200 frozen yogurt καταστήματα μέχρι τέλος Καλοκαιριού, με την πλειοψηφία αυτών να είναι αυτόνομα καταστήματα που θα περάσουν ανυπεράσπιστα ένα δύσκολο χειμώνα και μια σειρά από νεοσύστατες αλυσίδες, εκ των οποίων οι μισές και πλέον περιορίζονται στο τρίπτυχο μηχανή – βιτρίνα – πάγκος, χωρίς τεχνογνωσία και με ανυπόστατο όραμα.
Η άυλη εμπορική αξία εξαφανίσθηκε, τα ενοίκια στις καλύτερες αγορές ΑΑΑ παίζουν από 3,500 έως 5,500 χιλ. και 1,800 – 2,500 σε καλά ΑΑ σημεία, και στις επαρχιακές πόλεις από 300 – 900.
Οι καταστηματάρχες ασχολούνται πλέον ενεργά με τις επιχειρήσεις τους, όπως και όλοι οι επιχειρηματίες οι οποίοι πλέον είναι αυτοαπασχολούμενοι με προσωπικό.
Τουρισμός, ΑΠΕ και αγροτική ανάπτυξη στο προσκήνιο.
Η Λύση του franchising
Άνεργοι και όλοι όσοι διαβλέπουν ευκαιρίες μέσα στην κρίση, αναζητούν στο franchising είτε νέα καινοτόμα concepts, είτε υφιστάμενα καταστήματα που πωλούνται κάτω από το κόστος.
Με επενδύσεις από 20 έως 60 χιλ εξασφαλίζουν ελάχιστα εισοδήματα των 1,500 ευρώ με ορατές προοπτικές και διπλάσιες και τριπλάσιες αποδόσεις.
Τεχνογνωσία, όνομα, υποστήριξη, οργάνωση, συστήματα, διαδικτυακή προώθηση, διαγωνισμοί, προγράμματα πιστότητας πελατών, καλές συμφωνίες, καλά μεικτά, λιτές δομές δημιουργούν αποδόσεις εν μέσω μειωμένων κύκλων εργασιών και λειτουργικών εξόδων.
Ευέλικτο και συνάμα σε τάξη, κάθε κατάστημα franchise διεκδικεί ένα μερίδιο αγοράς στην περιοχή του και φιλοδοξεί να μείνει μόνο, στο πλαίσιο της συνεχής αποδυνάμωσης κάθε αυτόνομης δραστηριότητας από στεγνοκαθαριστήρια και mini markets, μέχρι καφετέριες και είδη ένδυσης.
Οι Προοπτικές
Η αγορά αλλάζει με ξέφρενους ρυθμούς και το θεμελιώδες συστατικό επιτυχίας, η τεχνογνωσία, ενισχύεται, αναδιαμορφώνεται, εμπλουτίζεται και στηρίζει τα δίκτυα.
Μη στάσιμη, καταργεί μέσω της ανάγκης για αέναη βελτίωση το licensing, αλλά αλλάζει και μορφή καθώς ποτέ δεν περιορίσθηκε στα εγχειρίδια, τα οποία για τυπικούς λόγους προσπάθησαν να επιβάλλουν αυτό-αποκαλούμενοι γνώστες του franchising, και ολοκληρώνεται μέσα από ένα σύστημα που παράγει knowhow μέσα από R&D δομές το οποίο και διαχέει μέσα από συστήματα και οργάνωση, γνωστά από δεκαετίες.
Επιβιώνει, λοιπόν, το δίκτυο που δημιουργεί ή αγοράζει τεχνογνωσία, την προσαρμόζει και την διοχετεύει στα μέλη του, υπό μια ευρύτερη πλέον έννοια, που περιλαμβάνει και το core business αλλά και όλες τις value added διεργασίες.
***
Οι υγιείς μητρικές εταιρείες, με υποδομές και γνώση, αποτελούν την αναγκαία προϋπόθεση ανάπτυξης του κλάδου, με ικανές συνθήκες την ύπαρξη και συνεχή ανανέωση της τεχνογνωσίας που καλύπτει όλο το φάσμα των επιχειρησιακών διεργασιών μιας franchise οντότητας.