Franchising.GR

ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ

  1. Οι δικαιοδόχοι ως επιχειρηματίες αποτυγχάνουν πολύ λιγότερες φορές σε σχέση με τους ανεξάρτητους επιχειρηματίες.
  2. Οι δικαιοπάροχοι ζημιώνονται σπανίως.
  3. Οι δυνητικοί δικαιοδόχοι συνήθως δεν γνωρίζουν το τι πραγματικά σημαίνει να είσαι δικαιοδόχος.
  4. Οι δυνητικοί δικαιοπάροχοι δεν θέλουν να γνωρίζουν το τι πραγματικά σημαίνει να είσαι δικαιοπάροχος.
  5. Οι υφιστάμενοι δικαιοδόχοι δεν έχουν μετανιώσει για την επιλογή του franchise, μόνο όταν έχουν επιλέξει πραγματικό δικαιοπάροχο.

Πραγματικός δικαιοπάροχος

  1. Αυτός που έχει διαμορφώσει ένα concept που έχει να «πει» κάτι διαφορετικό.
  2. Αυτός που έχει δοκιμάσει επιτυχημένα την ιδέα του.
  3. Αυτός που προσφέρει «κάτι» που δεν μπορεί να το βρεις αλλού.
  4. Αυτός που νοιάζεται για το δίκτυό του.
  5. Αυτός που προσφέρει υποστήριξη.
  6. Αυτός που δημιουργεί υποδομές.
  7. Αυτός που επενδύει.
  8. Αυτός που δεν χρωστά σε προμηθευτές και δημόσιο.
  9. Αυτός που «ακούει».

10.  Αυτός που έχει όραμα.

Ανόητος δικαιοπάροχος

  1. Αυτός που οι δικαιοδόχοι του τον επιλέγουν.
  2. Αυτός που επιλέγει συνεργασίες που τον εκθέτουν.
  3. Αυτός που προσδοκά δικαιοδόχους στο «πιάτο».
  4. Αυτός που νομίζει ότι θα κερδίσει από τα Entry Fees.
  5. Αυτός που φτιάχνει το περιτύλιγμα και ξεχνά την ουσία.
  6. Αυτός που πράττει με βάση το ένστικτο.
  7. Αυτός που τα ξέρει όλα.
  8. Αυτός που νομίζει ότι είναι κάποιος (όταν δεν είναι).
  9. Αυτός που μπαίνει στον κόπο να μάθει όλα όσα πρέπει να ξέρει.

10.  Αυτός που αγνοεί τους ειδικούς, και ισχυρίζεται ότι δεν έχουν λόγο ύπαρξης.

Κακοπροαίρετος δικαιοπάροχος

  1. Το business plan του αναφέρει έσοδα από entry fees και royalties, δεν αναφέρει κόστος υποστήριξης και επενδυτικό πλάνο.
  2. Έχει ιδιαίτερη απέχθεια στα τιμολόγια.
  3. Αντί για τον ενημερωτικό φάκελο και για την οικονομική ανάλυση για τους δικαιοδόχους γράφει κάθε φορά κάτι ακατανόητα σε ένα κομμάτι χαρτί.
  4. Η μόνη επένδυση που έχει κάνει αφορά σε ένα prospectus και σε κάποιες διαφημίσεις.
  5. 100% έχει αντιγράψει από κάπου το σύστημά του (και την σύμβασή του), τόσο αυτά που έχει καταλάβει, όσο και αυτά που δεν κατανοεί.

 

Αφελής δικαιοπάροχος

  1. Εμπιστεύθηκε τον πρώτο σύμβουλο που φόραγε γραβάτα.
  2. Βάζει διαφημίσεις στα πιο φθηνά έντυπα.
  3. Δεν σκέφτεται αυτά που του λένε και υπακούει στον σύμβουλό του, ακόμη και όταν δεν καταλαβαίνει καν το τι αυτός λέει.
  4. Είναι στωικός και αν αποδίδει το φταίξιμο σε κάτι, αυτό είναι συνήθως η αγορά.
  5. Συμφωνεί με όποιον επιμένει.

Αστέρι δικαιοπάροχος

  1. Δημιούργησε μια επιχείρηση, εξέλιξε ένα concept, τυποποίησε τα βασικά και σχεδίασε ένα πλάνο.
  2. Επέλεξε τον καλύτερο συνεργάτη – σύμβουλο.
  3. Ανασχεδίασε και βελτίωσε τα πάντα. Δημιούργησε τα απαραίτητα και δημοσιοποίησε την πρόθεσή του.
  4. Επιλέγει τους καλύτερους δικαιοδόχους, αφού πληρούν τις ελάχιστες προδιαγραφές και συνεργάζεται με όσους μπορεί να υποστηρίξει.
  5. Ανανεώνει και βελτιώνει concept, συστήματα, τεχνικές, προμηθευτές, συνεργάτες, εκπαιδεύσεις. Οραματίζεται και προχωρά.

Σωστός Σύμβουλος

*1.   Διενεργεί Μελέτη Σκοπιμότητας, και πληρώνεται τα ελάχιστα.

*2.   Αποτρέπει να χρησιμοποιήσουν το franchise αυτούς που έχουν αδύναμα και μη δυνάμενα προς βελτίωση concepts.

*3.   Επενδύει στους Πελάτες του.

*4.   Διευκρινίζει τις ελάχιστες απαιτούμενες ενέργειες από τους δικαιοπαρόχους.

*5.   Δεν εκπροσωπεί πελάτες με αποδεδειγμένα κακό ιστορικό νοοτροπίας.

«Έξυπνος» Σύμβουλος

*1.   Πληρώνεται ανάλογα με τις δυνατότητες των πελατών του.

*2.   Προτείνει ως απαραίτητες υπηρεσίες προετοιμασίας και ανάπτυξης αυτές που μπορεί να πληρώσει ο πελάτης του.

*3.   Πρώτα πληρώνεται και μετά ολοκληρώνει.

*4.   Δεν αφήνει κανένα πελάτη να πάει χαμένος.

*5.   Επενδύει μόνο στο look της επιχείρησής του.

 

Ερασιτέχνης Σύμβουλος

*1.   Θεωρεί ότι κάνοντας copy-paste μπορεί να διατηρήσει πελάτες.

*2.   Θεωρεί ότι μπορεί να ενημερώσει δυνητικούς δικαιοδόχους για όλα τα franchise που εκπροσωπεί με έναν απόλυτο τρόπο.

*3.   Θεωρεί ότι ΘΑ βγάλει λεφτά.

*4.   Νομίζει ότι επειδή «βρήκε» κάποτε ένα πλήρες σύστημα μπορεί να το αναπαράγει ικανό να αντεπεξέλθει στις ανάγκες κάθε κλάδου και κάθε επιχείρησης.

*5.   Νομίζει ότι το franchise είναι απλά μια ακόμη υπηρεσία που μπορεί να εντάξει στο profile του.

 

Οι βασικοί (αντι) κανόνες

>>>1.     Όταν ο Σύμβουλος δεν πληρώνεται δεν μιλά, δεν προτείνει, δεν υποδεικνύει και δεν συμβουλεύει.

>>>2.     Όταν ο Σύμβουλος δεν πληρώνεται δεν αναλαμβάνει.

>>>3.     Όταν ο Σύμβουλος δεν «βλέπει» δυναμική δεν «επενδύει».

>>>4.     Όταν ο δικαιοπάροχος ακολουθήσει αυτά που άκουσε από κάποιον Σύμβουλο είναι άξιος της τύχης του.

>>>5.     Όταν ο δικαιοπάροχος πιστεύει ότι θα αναπτυχθεί χωρίς να επενδύσει, ας αρχίσει να χαρίζει και ο ίδιος την τεχνογνωσία του και την υποστήριξή του.

Τα αναπάντητα ερωτήματα

###1.  Πώς είναι δυνατόν να ηγείται όταν δεν πιστεύει στην ικανότητα των μελών του και αγνοεί την αξία τους;

###2.  Πώς είναι δυνατόν να λαμβάνει βραβεία και να είναι προσωπικότητα όταν σχετίζεται με χαρακτηρισμένους απατεωνίσκους;

###3.  Πώς είναι δυνατόν να θεωρεί τον εαυτό του ικανό για επιτυχίες, όταν δεν γνωρίζει τα βασικά για το πως λειτουργεί ο θεσμός;

###4.  Πώς πιστεύει ότι θα πάει μπροστά όταν ακόμα χρωστά εκεί που δεν θα έπρεπε;

###5.  Πώς μπορεί να δημιουργεί concepts όταν είναι εκτός πραγματικότητας;

Έχασες

  1. Αν προσπαθείς να πάρεις μερίδιο από τον ανταγωνισμό.
  2. Αν το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι το τι κάνει ο ανταγωνιστής σου.
  3. Αν θεωρείς ότι θα βγάλεις κέρδη με το να πιέζεις τους προμηθευτές και τους συνεργάτες σου.
  4. Αν δεν σε ενδιαφέρουν ή δεν μπορείς να έχεις σωστές, ηθικές και τίμιες συνεργασίες.
  5. Αν σε νοιάζει μόνο ο εαυτός σου.

Κέρδισες

  1. Αν έχεις και πιστεύεις στο όραμά σου.
  2. Αν είσαι αφιερωμένος σε αυτό που κάνεις.
  3. Αν από την επιτυχία σου πιστεύεις ότι θα κερδίσουν και όλοι οι συνεργάτες σου.
  4. Αν μπορείς, θέλεις και νοιώθεις την ανάγκη να «μοιρασθείς» την χαρά της επιτυχίας με τους συνεργάτες σου.
  5. Αν έχεις γνώση, σωστούς και πιστούς συνεργάτες, αντίληψη, οξυδέρκεια, αρχές και ... υγεία.