Franchising WHITE PAPERS

Όταν το 2012 όλοι είχαν την διόραση ότι με το frozen yogurt θα «ξεφύγουν» από την κρίση ή όταν το 2013 όλοι έκαναν «ουρές» για να ανοίξουν με ελάχιστα χρήματα το μαγικό κατάστημα που θα πουλά ημερησίως χιλιάδες donuts, τι έγινε; Γέμισε ξαφνικά η αγορά από τα σχετικά καταστήματα. Οι καταναλωτές «μπούχτισαν» το προϊόν. Η προσφορά ήταν μεγαλύτερη από την ζήτηση και η φούσκα έσκασε!

Υπάρχουν φούσκες – concepts. Αυτά των οποίων οι επιχειρηματίες δεν έχουν στο μυαλό τους τίποτα άλλο παρά μια γρήγορη αρπαχτή. Οι επιχειρηματίες αυτοί είναι δαιμόνιοι (με την καλή έννοια), έξυπνοι, αντιλαμβάνονται τις τάσεις πριν απ' όλους μας, διαισθάνονται τι θα πουλήσει και ορμούν... Περίεργα conceptάκια στην εστίαση, φωτοβολταϊκά, εταιρείες συμμετοχών, leasing αυτοκινήτων, ακίνητα, ρόδια και μανιτάρια. Ο πλέον ασφαλής τρόπος για να τους αντιληφθείτε είναι να ανακαλύψετε το παρελθόν τους, αν αυτό έχει να κάνει με πολλές - πολλές διαφορετικές δραστηριότητες... απλά κάντε 'την! Γι αυτό το θέμα θα ασχοληθούμε σε επόμενο άρθρο της σειράς.

Συνεχίζοντας λοιπόν την πορεία της τάσης να γίνει φούσκα, αυτό έχει να κάνει με την «εξυπνάδα» του Έλληνα που μόλις δει ένα μαγαζί να πηγαίνει «τρένο» η πρώτη σκέψη του είναι «κι εγώ καλύτερα».

Τώρα όμως που τα διαθέσιμα προς επένδυση είναι λιγότερα, τώρα που όλοι είμαστε επιφυλακτικοί με το μέλλον, οι σχετικές εξυπνάδες παίρνουν όλο και λιγότερο σάρκα και οστά, οπότε δεν αναμένουμε φούσκες τάσεων. Όντως. Ένα ακόμη στοιχείο που συνηγορεί στο ανωτέρω συμπέρασμα έχει να κάνει με το ποιος σήμερα αναζητά κάτι καλύτερο στη ζωή του μέσω franchise. Χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση (θέμα επόμενου άρθρου!) οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι νέοι ενδιαφερόμενοι δικαιοδόχοι σε αντιπαράθεση με αυτούς του 2000, είναι άλλοι. Πλέον, η ζήτηση για franchise αφορά σε μορφωμένα παιδιά, πρώην και νυν στελέχη σε σοβαρές εταιρείες, που δεν δρουν παρορμητικά με έχοντας το ένστικτο του επιχειρηματία, αλλά μέσω swot analysis, payback period, ROI, EBITA και πάει λέγοντας...

facebook_page_plugin