Έχουμε αναλύσει το πώς μια τάση εξελίσσεται σε φούσκα, έχοντας κατά νου μια κύρια τάση, ένα mega trend, π.χ. frozen yogurt ή street coffee. Ένα micro trend είναι από την φύση του περιορισμένο.
Το frozen yogurt απευθύνεται σε ευρύ target group, είναι υγιεινό, είναι επιδόρπιο και τελικά ως προϊόν επιβίωσε και ως concept, ένα γεγονός που θα αναλύσουμε στην επόμενη ενότητα της σειράς FRANCHISISM 2015. Τα donuts ήταν micro trend. Πόσοι θα περιμένουν στην αγορά για μια φθηνή και ανθυγιεινή αμερικανιά; Δηλ. απευθύνεται λογικά σε μια μικρή αγορά. Έτσι και η φούσκα του έσκασε με κρότο.
Micro trends αφορούν τα ethnic street food, η εκπαίδευση στην κινέζικη γλώσσα κ.ο.κ. τάσεις περιστασιακές, μόδες που αγγίζουν μικρή μερίδα του πληθυσμού, διαρκούν λίγο και είτε εξελίσσονται σε mega trends είτε σβήνουν, δηλ. σκάνε.
Αναζητώντας σήμερα το διαφορετικό, είτε επενδυτικά και επιχειρηματικά, είτε ως καταναλωτές, τόσο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, όπως έχουμε αναφέρει χαρακτηριστικά σε προηγούμενο άρθρο μας «Διψασμένοι για το νέο», ενίοτε, παρασυρόμαστε επιχειρηματικά και ενθουσιαζόμαστε με τα νεωτεριστικά χαρακτηριστικά του concept θεωρώντας ότι θα μπορέσει να αναπτυχθεί και ξεκινάμε το δικό μας, αντιγραφή του αυθεντικού – πρώτου, ή πιο ώριμα μέσω franchise.
Όσο αφορά τη μέσω franchise ανάπτυξη ενός micro trend δεν είμαστε αντίθετοι, αλλά κύριο χαρακτηριστικό αυτής είναι η γεωγραφική κάλυψη – αποκλειστικότητα και οι στόχοι ανάπτυξης. Τουλάχιστον στην αρχή, καθώς κανείς δεν ξέρει αν ένα micro θα εξελιχθεί σε mega.