Vivartia

«Δεν έχουμε πλάνα ούτε για πώληση της εταιρείας ούτε για συνεργασίες». Με αυτή τη δήλωση επιχείρησε χθες ο κ. Παναγιώτης Θρουβάλας, πρόεδρος της Marfin Investment Group (MIG), να διαψεύσει την έντονη φημολογία των τελευταίων μηνών περί πώλησης της Vivartia, η οποία πυροδοτήθηκε τόσο από το γεγονός ότι βρίσκεται σε διαδικασία πώλησης ο όμιλος «Υγεία» όσο και από την εκδήλωση δημοσίου ενδιαφέροντος για την απόκτηση της Vivartia από συγκεκριμένους, πολύ γνωστούς επιχειρηματίες στον κλάδο των τροφίμων.

«Οι διάδρομοι και τα κουτσομπολιά δεν μας αφορούν», προσέθεσε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της MIG και εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Vivartia Θανάσης Παπανικολάου, για να προσθέσει: «Στόχος είναι να μεγαλώσει η εταιρεία, να εκσυγχρονισθεί και να διασφαλισθούν οι θέσεις εργασίας». Σε ό,τι αφορά ειδικά το τελευταίο, αρκετά πιο σαφής ήταν ο κ. Θρουβάλας, ο οποίος, ερωτηθείς σχετικά με το αν η πρόσφατη συμφωνία αναδιάρθρωσης του δανεισμού της Vivartia προβλέπει ανακατατάξεις στην παραγωγική δομή, απάντησε: «Δεν υπάρχουν πλάνα αυτή τη στιγμή για να κλείσουν μονάδες». Ο κ. Θρουβάλας εμφανίστηκε ιδιαιτέρως ικανοποιημένος από την υπογραφή της συμφωνίας αναδιάρθρωσης του δανεισμού της Vivartia –αφορά δανεισμό 373 εκατ. ευρώ– ενώ ο κ. Παπανικολάου ανέφερε ότι η εταιρεία εξοικονομεί από την αναδιάρθρωση αυτή 10 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η ενίσχυση της ρευστότητας της Vivartia μέσα από την πρόσφατη αυτή συμφωνία επιτρέπει στην εταιρεία να προχωρήσει και σε νέες επιχειρηματικές κινήσεις για την αύξηση των πωλήσεών της εντός και εκτός συνόρων. Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσεται η τοποθέτηση στην αγορά ενός νέου γιαουρτιού με την ονομασία «ΔΕΛΤΑ Διπλοστραγγιστό», που παρουσίασε επισήμως χθες η εταιρεία και το οποίο έρχεται να προστεθεί στα άλλα σήματα που διαθέτει στην κατηγορία αυτή η ΔΕΛΤΑ και όχι να αντικαταστήσει κάποιο από αυτά.

Κατέχοντας τη δεύτερη θέση από πλευράς μεριδίου ως προς την αξία (17%) και την τρίτη ως προς τον όγκο (15%) στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, η ΔΕΛΤΑ στοχεύει στην «πρωτιά», την οποία διαχρονικά στην κατηγορία του γιαουρτιού κρατά η ΦΑΓΕ. «Διεκδικούμε τη θέση που μας αναλογεί και μας αξίζει και στο γιαούρτι», δήλωσε χθες χαρακτηριστικά η κ. Αννα Κυδωνάκη, διευθύντρια μάρκετινγκ της ΔΕΛΤΑ κατά την παρουσίαση του νέου γιαουρτιού. Συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι των ανταγωνιστικών προϊόντων η ΔΕΛΤΑ θεωρεί αφενός την τεχνική της διπλοστράγγισης, που είναι πλέον και κατοχυρωμένη με πατέντα, αφετέρου την τιμή στην οποία θα διατεθεί το νέο προϊόν. Σύμφωνα με την κ. Κυδωνάκη, η γνώριμη στους καταναλωτές τριπλή συσκευασία διατίθεται –μη συμπεριλαμβανομένων προσφορών και άλλων προωθητικών ενεργειών– σε τιμή κάτω των 2,90 ευρώ, σημαντικά χαμηλότερα δηλαδή από τα 3,20 ευρώ που διατίθεται το αντίστοιχο γιαούρτι του κύριου ανταγωνιστή, δηλαδή της ΦΑΓΕ.

Φρέσκο γάλα

Στη λογική της ενίσχυσης των πωλήσεων, η ΔΕΛΤΑ πρόσφατα επανατοποθέτησε στην αγορά το σήμα κατατεθέν της, το φρέσκο γάλα. Σύμφωνα με την εταιρεία, ήδη η κίνηση αυτή προκάλεσε αύξηση του μεριδίου αγοράς της κατά 2 μονάδες ως προς τον όγκο και κατά 2,2 μονάδες ως προς την αξία. Υπενθυμίζεται, βεβαίως, ότι η ΔΕΛΤΑ στην κατηγορία του γάλακτος, λευκού και σοκολατούχου, κατέχει το υψηλότερο μερίδιο αγοράς.

Για το 2018 ο κ. Βασίλης Γληνός, διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, εκτίμησε αύξηση του τζίρου της εταιρείας κατά 1%-2% σε σύγκριση με το 2016, ενώ αύξηση του κύκλου εργασιών συνολικά της Vivartia προέβλεψε ο κ. Θρουβάλας.