Raxevsky

Τίτλους τέλους ρίχνει η εταιρεία «Raxevsky», που για δεκαετίες παρέδιδε μαθήματα στιλ στις Ελληνίδες, δημιουργώντας ένα όνομα συνυφασμένο με την λέξη «μόδα» στην χώρας μας.

Στο αποκορύφωμά της είχε από τις πιο λαμπερές καταχωρήσεις στα περιοδικά μόδας, έκανε φωτογραφίσεις κολεξιόν της σε εξωτικά μέρη και συνεργάστηκε με τη Ζέτα Μακρυπούλια, η οποία ήταν για χρόνια η »γυναίκα Raxevsky».

Μετά από μια διαδρομή 37 ετών, η εταιρεία που, προ κρίσης, μετρούσε δεκάδες καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, κλείνει οριστικά, με προβλήματα με τους 100 εργαζόμενούς της.

Η γνωστή φίρμα άρχισε να »αργοπεθαίνει» από το 2012 και το 2016, ο ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλός της, Γιώργος Μουρτζούχος, αναζήτησε στήριξη από τις τράπεζες, για να συνεχιστεί η λειτουργία της.

Το 2016 ο αριθμός των καταστημάτων της Raxevsky είχε ήδη περιοριστεί στα 26 καταστήματα, από τα 55 που ήταν στην αρχή της κρίσης, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων της ανερχόταν στους 170, από 290 που εργάζονταν σε αυτά, προ κρίσης. Επιπλέον, το 2010 η Raxevsky είχε πωλήσεις 26 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ το 2014 αυτές υποχώρησαν στα 5 εκατομμύρια ευρώ.

Οι βάσεις της φίρμας είχαν μπει από το 1912, χρονιά που ο παππούς Pαξέβσκι εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα από την Ρωσία, και δημιούργησε μια επιχείρηση, με δραστηριότητα στην παραγωγή και χονδρική πώληση ενδυμάτων πανελλαδικά, αλλά και με εξαγωγές στα Bαλκάνια και το 1953 παρέδωσε την σκυτάλη στα παιδιά του και αυτά στα εγγόνια του.

Το 1976 η Ελένη Pαξέβσκι και ο Γιώργος Μουρτζούχος, ιδρύουν την εταιρία με την εμπορική ονομασία Helen’s Club Α.Ε.

Από την ίδρυση της εταιρίας, η έμφαση είναι στις εξαγωγές σε χώρες όπως η Γαλλία, η Αυστρία, η Ολλανδία, η Ισπανία η Σουηδία, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς.

Τα χρόνια πέρασαν και το 1982 η εταιρεία παίρνει τη στρατηγική απόφαση να επεκταθεί στον χώρο της λιανικής πώλησης με το άνοιγμα δυο καταστημάτων »Raxevsky» στην καρδιά της Αθήνας, στο Κολωνάκι και την Οδό Πατησίων. Τη δεκαετία του ’80 και του ’90 η φίρμα μεσουρανεί, η εταιρεία έχει τεράστια ανταπόκριση από τις γυναίκες και ανοίγει και άλλα επτά καταστήματα στην Αθήνα, ενώ την επόμενη δεκαετία η ανάπτυξη συνεχίζεται, με καταστήματα σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, τόσο ιδιόκτητα, όσο και με το σύστημα franchise.

Το 2006 η εταιρεία ανανεώνει την εικόνα της και συνδέει το όνομά της με τη Ζέτα Μακρυπούλια. Η ηθοποιός διαφημίζει τα ρούχα της. Γίνεται για χρόνια η »γυναίκα Raxevsky», η οποία είναι μοντέρνα, έχει προσωπικότητα, ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις της μόδας, αλλά τις θέλει προσαρμοσμένες στο δικό της στυλ, εκτιμά την ποιότητα αλλά την θέλει σε λογική τιμή και της αρέσει να είναι καλοντυμένη όλες τις ώρες.

Ωστόσο από την κρίση και μετά η κατάσταση άρχισε να επιδεινώνεται, και δυστυχώς η εταιρεία αποφάσισε πως δεν μπορεί πλέον να συνεχίσει.

Review Us On Google