ΣΠΙΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ

Συζητάμε με τον κο Σπύρο Αρνή, Director of Marketing στη ΣΠΙΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ, μας παρουσιάζει τα πλεονεκτήματα της πρότασης franchise της αλυσίδας, αλλά και κάνει προβλέψεις για το μέλλον της αγοράς...

Ποιό είναι το κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχειρηματικής σας πρότασης;

Η επιχειρηματική μας πρόταση βασίζεται απόλυτα στον συνδυασμό ποιότητας και τιμής. Προσφέρουμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής για όλους ανεξαιρέτως, σε μια κοινωνία που έχει κατακλυστεί από επιλογές junk food και γευμάτων αμφιβόλου προελεύσεως. Το μενού μας αλλάζει καθημερινά, με φρεσκομαγειρεμένο φαγητό χωρίς συντηρητικά, πλούσιο σε θρεπτικές ουσίες και με έντονα τα στοιχεία της παραδοσιακής ελληνικής και της μεσογειακής διατροφής. Η φιλοσοφία μας είναι απόλυτα σαφής και αντιτίθεται στη λογική ότι το καλό φαγητό είναι το ακριβό και δεν απευθύνεται σε όλους. Με τον τιμοκατάλογο της Σπιτικής Κουζίνας, όλοι έχουν την ευκαιρία να ζήσουν μια όμορφη γαστρονομική εμπειρία, γρήγορα, άμεσα και σε ένα περιβάλλον φιλικό, σαν στο σπίτι τους.

Ποιοι είναι οι στόχοι για την ανάπτυξή σας το 2020;

Η Σπιτική Κουζίνα διανύει τον πέμπτο χρόνο λειτουργίας της με συνολικά 26 καταστήματα εντός Αττικής και με προγραμματισμό τα καταστήματα να φθάσουν τα 35 έως το τέλος του 2019. Πιστεύουμε στην εξωστρέφεια και διευρύνουμε δυναμικά το δίκτυό μας, ανακαινίζοντας συνεχώς τις υποδομές μας ούτως ώστε να καλύψουν τις μελλοντικές μας ανάγκες. Το όραμα του Νίκου Σαλαπατάρα (CEO & Founder του ομίλου SALAS) εκσυγχρονίζεται, προσαρμόζεται στις απαιτήσεις του μέλλοντος και έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη χιλιάδων καταναλωτών που καθημερινά επιλέγουν την Σπιτική Κουζίνα. Πλέον, to brand name είναι ευρέως γνωστό και με την έντονη ζήτηση από πλευράς franchise, ο αριθμός των καταστημάτων εικάζω ότι θα αυξηθεί ραγδαία. Το πιο ενθαρρυντικό ίσως είναι ότι οι νέοι franchisees είναι ικανοποιημένοι, σταθεροί πελάτες μας όλα αυτά τα χρόνια. Σε αναμονή νέων καταστημάτων σε όσους Δήμους και γειτονιές δεν έχουμε μέχρι σήμερα λοιπόν!

Ποιές τάσεις / εξελίξεις θα επηρεάσουν τον κλάδο σας;

Η ποιότητα του φαγητού γύρω μας μειώνεται χρόνο με το χρόνο και στην Ελλάδα, ως απόρροια της παγκόσμιας κατάρρευσης των καλών πρώτων υλών λόγω της ανεξέλεγκτης ζήτησης της βιομηχανίας του φαγητού γενικότερα. Την ίδια στιγμή, η Σπιτική Κουζίνα εξαντλεί όλα τα περιθώρια διαλογής, πιστοποίησης, ελέγχου ποιότητας θέτοντας τα πιο αυστηρά κριτήρια προκειμένου να φτάσουν στο πιάτο σας τα καλύτερα δυνατά υλικά με τις πιο σύγχρονες μεθόδους. Είμαστε προετοιμασμένοι για κάθε αλλαγή γιατί πολύ απλά το όραμά μας είναι σταθερό και εφαρμόσιμο.

Ποιά πιστεύετε ότι θα είναι η ανάπτυξη στον κλάδο σας;

Ο κλάδος της εστίασης έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και είναι βέβαιο ότι ειδικά στη χώρα μας, η πορεία του θα είναι συνεχώς ανοδική. Το φαγητό πλέον έχει γίνει βασικό γρανάζι της κρατικής οικονομίας. Όσο υπάρχουν επιχειρήσεις που οραματίζονται ευέλικτα πακέτα ποιότητας και τιμής, ακολουθώντας φυσικά τις τάσεις τις εποχής, με έμφαση στο προσωπικό και την εκπαίδευσή του, ο κλάδος μας θα εξελίσσεται συνεχώς. Λόγω των social media, του ηλ. Marketing και της καθημερινής επαφής του ανθρώπου με την κουζίνα, το ίδιο το φαγητό ανεβαίνει πολλά levels. Ο κίνδυνος που ελλοχεύει βέβαια είναι να μην σε ξεπεράσει η ίδια η αγορά, χρειάζεται έρευνα και επίβλεψη καθημερινά.

Πώς πιστεύετε ότι θα κινηθεί το real estate; (αύξηση μισθωμάτων, εμφάνιση νέων εμπορικών αγορών, συγκέντρωση κ.λπ.)

Το real estate ήταν και πιστεύω θα είναι παρακινητικός παράγοντας σε ένα υγιές concept όπως η Σπιτική Κουζίνα. Η ιδιοκτησία τόσο στην αγορά της Αμερικής και της Ασίας έχει δείξει ότι οι νέες εμπορικές αγορές εναρμονίζονται άρρηκτα με την υπάρχουσα αγορά, με την προσθήκη σίγουρα και καινοτόμων λύσεων. Εμείς σαν όμιλος επενδύουμε και επικροτούμε κάθε τέτοια κίνηση που συνδέεται με το επιχειρείν.

Ποιες θεωρείτε ως κύριες ενέργειες / παράγοντες ενδυνάμωσης του brand;

Σίγουρα το προσωπικό και η ομάδα marketing και HR. Για εμένα η διαφήμιση σε συνδυασμό με τους ανθρώπους και μέσα και έξω από τις κουζίνες, τους εργαζόμενους που καθημερινά είναι ο καθρέπτης της ίδιας της εταιρίας. Το brand δεν αρκεί να είναι φαντασμαγορικό και φινετσάτο. Χρειάζεται καθημερινή διεπαφή με την ίδια την κοινωνία. Επικοινωνία, Δημόσιες Σχέσεις, Κοινωφελές Έργο, Στήριξη των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, ανανέωση και πειθαρχεία στις αξίες μας.

Θα εξακολουθήσει το franchising ως λύση αυτο-απασχόλησης και γιατί;

Φυσικά και θα εξακολουθήσει να υπάρχει, για τον απλούστατο λόγο ότι για να υπάρχει αποδοτικότητα κέρδους και φυσικά έλεγχος, θα πρέπει ο ίδιος ο franchisee να εργάζεται στο κατάστημα. Για εμάς είναι δεδομένο.

Ποιά θεωρείτε τα top trends για το 2020;

Το οργανικό φαγητό (organic food), τις υπερτροφές (superfoods) και τα γεύματα χωρίς προσθήκη συντηρητικών.