H&M

H H&M ανακοίνωσε ότι τα καθαρά της κέρδη, κατά το γ’ τρίμηνο του 2018, υποχώρησαν κατά 19% σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο διάστημα.

Ειδικότερα η σουηδική εταιρεία λιανικής εμπορίας ρούχων ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 3,1 δισ. κορώνες Σουηδίας ($352 εκατ.) για το τρίτο τρίμηνο του 2018, σε σύγκριση με τα 3,84 δισ. έναν χρόνο νωρίτερα.

Επίσης, οι πωλήσεις, εξαιρουμένου του φόρου προστιθέμενης αξίας, ενισχύθηκαν στα 55,82 δισ. κορώνες από 51,23 δισ. που είχε ανακοινωθεί προηγουμένως.

Στη βιομηχανία της μόδας, όπου η αλλαγή των τάσεων είναι ταχύτατη και η κατανάλωση στρέφεται ολοένα και περισσότερο στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ακόμη και ένας μικρός όγκος με απούλητα ρούχα μπορεί να θορυβήσει τις εταιρείες και τους επενδυτές τους.

Τα πρώτα σημάδια της συσσώρευσης αποθεμάτων από απούλητα ρούχα άρχισαν να γίνονται αισθητά το 2017. Τότε ανακοινώθηκε απρόσμενη πτώση των πωλήσεων. Ηταν η πρώτη φορά που συνέβη κάτι τέτοιο τα τελευταία 20 χρόνια. Στην έκθεση των οικονομικών αποτελεσμάτων, η Η&Μ προβλημάτισε τους επενδυτές για το αν θα καταφέρει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τους ανταγωνιστές και να προσαρμοστεί στις νέες καταναλωτικές τάσεις της αγοράς.

Η συσσώρευση απούλητων ρούχων της Η&Μ αντικατοπτρίζει την κακή διαχείριση των αποθεμάτων και την αύξηση των προσφορών σε πολύ χαμηλές τιμές, διώχνοντας τους πιστούς πελάτες της αλυσίδας. Στις αρχές του 2018, η διοίκηση δέχτηκε σκληρή κριτική, διότι κυκλοφόρησε μια φωτογραφία από διαφημιστική εκστρατεία, που έδειχνε ένα παιδί αφροαμερικανικής καταγωγής να φοράει ένα μπλουζάκι με το σύνθημα «Coolest monkey in the jungle». Η σουηδική εταιρεία μαζί με άλλες πολυεθνικές ρούχων προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στον σκληρό ανταγωνισμό από τον κολοσσό ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ. Η Inditex, μητρική της Zara, έχει καταφέρει να προσαρμοστεί καλύτερα στην ψηφιακή εποχή.