Η Starbucks καταφέρνει να μπει για πρώτη φορά στη χώρα που θεωρείται πατρίδα του εσπρέσσο, με το κατάστημα στο Μιλάνο που θεωρείται το ομορφότερο της Starbucks σε όλο τον κόσμο.
Η αμερικανική εταιρεία, με έδρα το Σιατλ, μέχρι στιγμής είχε καταφέρει να μπει σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, πλην της Ιταλίας, και πλέον με το νέο της κατάστημα θα επιχειρήσει να προσφέρει στους καταναλωτές μια νέα εμπειρία καφέ. Η Ιταλία που είναι η χώρα του espresso και βαθειά κουλτούρα καφέ υποδέχεται μια αμερικάνικη πολυεθνική εταιρεία με το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων στον κόσμο. Αλλωστε ο ιδρυτής της Howard Schultz εμπνεύστηκε για την δημιουργία των Starbucks από ένα ταξίδι του στην Ιταλία πριν από 35 χρόνια.
Το κτίριο στεγάζεται στα γραφεία που παλαιότερα βρισκόταν το ταχυδρομείο, κοντά στον καθεδρικό ναό της πόλης και περιλαμβάνει έναν θερμαινόμενο πάγκο από μάρμαρο για καφέ, ένα μπαρ στο πατάρι και ένα γιγαντιαίο χάλκινο βαρέλι που χρησιμοποιείται στη διαδικασία ψησίματος. Εσωτερικά θα έχει πατώματα από vintage μάρμαρα, χειροποίητες διακοσμήσεις από ξύλο που θα συνδυάζονται με οθόνες εικονικής πραγματικότητας που θα παρουσιάζουν στοιχεία για το καβούρδισμα του καφέ. Το προσωπικό έχει εκπαιδευτεί για 6 μήνες στην τέχνη του barista.
Η Ιταλία είναι η 78η χώρα που εισέρχεται η Starbacks και το κατάστημα στο Μιλάνο ανοίγει 20 χρόνια μετά το πρώτο ευρωπαϊκό κατάστημα της αμερικανικής εταιρείας, που άνοιξε στο Λονδίνο.
Η εταιρεία χαρακτηρίζει το νέο καφέ ως το «διαμάντι του στέμματος» και προαναγγέλλει το άνοιγμα περισσότερων καταστημάτων στην πόλη.
Σύμφωνα με την ιταλική ομοσπονδία τροφίμων FIPE, 6 δισεκατομμύρια σφηνάκια εσπρέσσο καταναλώνονται κάθε χρόνο στα καφέ της Ιταλίας.
Στόχος της Starbucs αρχικά είναι το κοινό 18-34 ετών, ενώ η εταιρεία εκτιμά ότι στην Ιταλία υπάρχει χώρος τόσο για τα παραδοσιακά καφέ, όσο και για τα Starbucks, που απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό.