Με το βλέμμα της στραμμένο προς νέες -στρατηγικής σημασίας- αγορές, η εταιρεία καλλυντικών Apivita στοχεύει σε αύξηση του τζίρου αλλά και της κερδοφορίας της κατά περίπου 10% την φετινή χρονιά σε σχέση με το 2019. Μεγάλη ώθηση στα σχέδια της δίνει και η είσοδός της από τον φετινό Ιανουάριο στην εμβληματική και ανταγωνιστική αγορά καλλυντικών της Γαλλίας, μέσω της αξιοποίησης του καναλιού διανομής της γαλλικής δερμοκαλλυντικής εταιρείας Uriage η οποία ανήκει, όπως και η Apivita στον ισπανικό όμιλο Puig. Εν τω μεταξύ, η εταιρεία επενδύει στην Γαλλία, μέσω της αξιοποίησης ενός μεγάλου αποθηκευτικού χώρου (warehouse) στην Λυόν, για να εφοδιάζει με δικά της προϊόντα την γαλλική αγορά και άλλες χώρες στο μέλλον.
Συνολικά λοιπόν, το 2020, η Αpivita φιλοδοξεί να μπει σε 11 επιπλέον αγορές δηλαδή σε Γαλλία, Λιθουανία, Κολομβία, Τσεχία, Χιλή, Ισραήλ, Καναδά, Λίβανο, Φιλιππίνες, Ταϊλάνδη και Ταιβάν, ενώ ήδη από τα τέλη του 2019, βρίσκεται σε εξέλιξη και η είσοδό της στην αγορά της Κίνας. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, η αγορά της Κίνας αποτελεί μεγάλο στοίχημα για την Apivita, αφού, παρά την κουλτούρα της στα βότανα και στα φυτικά καλλυντικά, η εύρεση καναλιών διανομής αποτελεί δύσκολη υπόθεση λόγω των απαγορεύσεων και των ρυθμίσεων που θέτει η κινεζική κυβέρνηση. Εν τω μεταξύ, η εταιρεία εκτιμά, ότι η επιδημία του κορωνοϊου αποτελεί μεν μία δυσμενή συγκυρία ωστόσο αυτή δεν θα επηρεάσει τις δραστηριότητες της ευελπιστώντας να εξομαλυνθεί η κατάσταση το αμέσως επόμενο διάστημα.
Πέραν από τα σχέδια της Apivita για το 2020, άνοδο στα βασικά οικονομικά μεγέθη αναμένει η εταιρεία και για το 2019. Παρότι ακόμη δεν έχουν δημοσιευθεί επίσημα στοιχεία, στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι το 2019 ο συνολικός κύκλος εργασιών της Apivita αναμένεται να ανέλθει στα 50,4 εκατ έναντι 46,2 εκατ ευρώ το 2018, εκ των οποίων 32,3 εκατ είναι οι πωλήσεις της στην ελληνική αγορά, έναντι 29,5 εκατ το 2018 και 18,1 εκατ ευρώ οι εξαγωγές των καλλυντικών της προϊόντων στο εξωτερικό, έναντι 16,7 εκατ. Από το σύνολο των εξαγωγών της, οι μισές (9,1 εκατ ευρώ) αφορούν τις πωλήσεις της στην ισπανική αγορά ενώ σε 9 εκατ ευρώ αναμένεται να ανέλθουν οι εξαγωγές της προς τις υπόλοιπες χώρες. Προς το παρόν, η εταιρεία έχει παρουσία σε 22 χώρες, ενώ μόνο το 2019 πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό της το Μαρόκο, Νότια Αφρική, την Τυνησία, το Μεξικό, την Μάλτα, Ιρλανδία Μαυροβούνιο, Ελβετία, Ρωσία και τέλος την Κίνα.
Σημειώνεται ότι, εάν συμπεριληφθεί και η δραστηριότητα της Uriage στην Ελλάδα με την οποία η Apivita έχει αναπτύξει συνέργειες, ο εκτιμώμενος τζίρος για το 2019 ανέρχεται στα 51,9 εκατ ευρώ (50,4 εκατ ευρώ η Apivita και 1,5 εκατ η Uriage) ενώ ο αντίστοιχος τζίρος του 2018 διαμορφώνεται στα 47,5 εκατ ευρώ (46,2 εκατ Apivita και 1,3 εκατ η Uriage). Η αύξηση των εσόδων της αποδίδεται στο άνοιγμά νέων αγορών του εξωτερικού στα επαναλανσαρίσματα αντηλιακών και σειρών, όπως η Wine Elixir, αλλά και στο λανσάρισμα νέας σειράς ενυδάτωσης και αντιρυτιδικής προστασίας. Όσον αφορά την κερδοφορία της, στελέχη εκτιμούν ότι, τα καθαρά κέρδη θα ξεπεράσουν τα 4,2 εκατ ευρώ του 2018. Η Αpivita, το 2018, επέστρεψε σε θετική κερδοφορία ένα χρόνο μετά την εξαγορά της από τον ισπανικό όμιλο. Το 2017, παρά την αύξηση των πωλήσεων, η εταιρεία προχώρησε σε έκτακτες απομειώσεις με στόχο την εξυγίανση των οικονομικών της στοιχείων, καταγράφοντας ζημιές για το 2017 οι οποίες ωστόσο υπερκαλύφθηκαν το 2018.
Μέσα στο επόμενο διάστημα η Apivita, εξετάζει την είσοδό της στην αμερικανική αγορά όπου θα αξιοποιήσει κοινό διανομέα με την Uriage. Την ίδια στιγμή εξετάζει και το λανσάρισμα προϊόντων μακιγιαζ για την ολοκλήρωση του χαρτοφυλακίου της, με την εταιρεία να βρίσκεται προς το παρόν στο στάδιο κλινικών δοκιμών.