Find a Franchise

Αναζητείστε με βάση τα δικά σας κριτήρια τα franchise concepts σας ενδιαφέρουν!

Search your concept!

ηλεκτρονικο τσιγαρο, vaping

Η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ. αγνοώντας για πολλοστή φορά τις προτάσεις του ΣΕΕΗΤ, και γενικότερα την πραγματικότητα της αγοράς, προχώρησε στην δημοσιοποίηση της εγκυκλίου με Αριθμ. Πρωτ.: ΔΕΦΚΦ Γ 1138995 ΕΞ 2018, φέρνοντας αναστάτωση στην αγορά και ο ΣΕΕΗΤ παντά με μηνύσεις και κινητοποιήσεις.

Σύμφωνα με την συγκεκριμένη εγκύκλιο, η οποία δεν προσθέτει κάτι καινούργιο στην προηγούμενη εξ ίσου παράλογη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας, αναφέρονται τα κάτωθι:

  • Σύμφωνα με την Δ/νσης Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων του Υπουργείου Υγείας και την εγκύκλιο Γ.Π./Δ2β/οικ.39190/22.05.2018 αναφορικά με την εφαρμογή του Ν.4419/2016, τα μόνα προϊόντα τα οποία είναι σύννομα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για χρήση σε Ηλεκτρονικό Τσιγάρο είναι αυτά που εμπίπτουν και πληρούν τις προδιαγραφές που εξορίζονται στον Ν.4419/2018 (νικοτινούχα υγρά και συσκευές).

  • Για τα μη νικοτινούχα υγρά αναπλήρωσης τα οποία εξακολουθούν σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας αλλά και την Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ., να μην επιτρέπεται η διάθεση τους στην ελληνική αγορά, η εγκύκλιος ορίζει το πως θα πρέπει η φορολογικές αποθήκες να διαχειριστούν το απόθεμά τους έως το Υπουργείο Υγείας «ρυθμίσει» το θέμα.

Το Διοικητικό Συμβούλιο εξέτασε διεξοδικά το θέμα και σε συνεργασία με νομικούς του συμβούλους και τονίζει τα εξής:

  • Η εγκύκλιος δεν επιβάλει ανάκληση ή καταστροφή αποθέματος μη νικοτινούχων υγρών αναπλήρωσης.

  • Η εγκύκλιος επιβάλει απαγόρευση διάθεσης στην μόνο Ελληνική Αγορά και όχι στις αγορές του εξωτερικού.

  • Η εγκύκλιος δεν προβλέπει την περίπτωση όπου ο φόρος κατανάλωσης έχει ήδη αποδοθεί στο Κράτος αλλά τα μη νικοτινούχα υγρά αναπλήρωσης δεν έχουν τεθεί σε κατανάλωση.

  • Είναι εκτίμηση του Συνδέσμου ότι η «ρύθμιση» των παραπάνω προϊόντων θα χρειαστεί τουλάχιστον 6 μήνες (αν όχι περισσότερο λόγω γραφειοκρατικών καθυστερήσεων).

  • Η εγκύκλιος ισχύει αποκλειστικά και μόνο για την Ελλάδα, δεν κάνει καμία πρόβλεψη για τις διασυνοριακές συναλλαγές με το ευρύ κοινό, ευνοώντας τις παράλληλες εισαγωγές εις βάρος του κλάδου.

  • Αναφορικά με άλλα χημικά προϊόντα τα οποία δεν εμπίπτουν στον Ν. 4419/2016, όπως καθαρές ουσίες (Προπυλενογλυκόλη, Γλυκερίνη) ή άλλα μείγματα πολλαπλών χρήσεων (Αρώματα), η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ., ως αρμόδια αρχή για την είσπραξη δημοσίων εσόδων, έχει αυτοανακηρυχθεί προστάτης της δημόσιας υγείας θεωρεί ότι η πρακτική της ιδιοκατασκευής είναι επικίνδυνη για τον καταναλωτή, χωρίς να προβάλει ούτε ένα λογικό επιχείρημα και πως με την πρακτική της πώλησης πρώτων υλών υπονομεύονται τα δημόσια έσοδα του κράτους, τα οποία είναι προφανώς δευτερευούσης σημασίας στην περίπτωση των μη νικοτινούχων υγρών.

Ο Σύνδεσμος θεωρεί ότι η εγκύκλιος δεν προσθέτει κάτι επιπλέον, στην ήδη παράλογη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας, και ως εκ τούτου δεν έχει αλλάξει η άποψη του Συνδέσμου αναφορικά με την κυκλοφορία των χημικών προϊόντων:

  • Επί της ετικέτας/ιστοσελίδας/ άλλου οπτικοακουστικού υλικού τα προϊόντα δεν θα έπρεπε να φέρουν στοιχεία που να συνδέονται με τη χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου, όπως:

    • «άρωμα για χρήση σε ηλεκτρονικό τσιγάρο», «προορίζεται για χρήση σε ηλεκτρονικό τσιγάρο», «πρώτες ύλες», κτλ.

    • οδηγίες χρήσεως που αφορούν την προσθήκη νικοτίνης για κατασκευή τελικού προϊόντος ηλεκτρονικού τσιγάρου από τον καταναλωτή

    • άλλα στοιχεία ή γραφικά που παραπέμπουν σε προϊόν ηλεκτρονικού τσιγάρου (vape, do it yourself, mix & Vape κτλ.)

  • Ενδεικτικά, οι παρακάτω ισχυρισμοί δεν συνδέονται με τη χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου :

    • επί της ετικέτας: «συμπυκνωμένα αρώματα», «Flavorshots», «Flavor Boost»,κτλ.

    • Ο όρος «πρώτες ύλες» δεν ενδείκνυται πλέον.

  • Για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται και χημικά προϊόντα (αρώματα κτλ.) προτείνεται η προσθήκη του παρακάτω ΚΑΔ:

47.52.42.06 – Λιανικό εμπόριο διαφόρων άλλων χημικών προϊόντων – Π.Δ.Κ.Α.

  • Είναι προφανές από την εγκύκλιο ότι η εμπορία χημικών προϊόντων (όπως Προπυλενογλυκόλη, Γλυκερίνη και αρώματα) σε καταστήματα ηλεκτρονικού τσιγάρου ενέχει κινδύνους, ανάλογα με τη «διάθεση» της ελεγκτικής αρχής (τελωνεία) που καλείτε να ερμηνεύσει την εγκύκλιο.

Το ίδιο, ωστόσο, δεν ισχύει για την εμπορία των ίδιων προϊόντων σε άλλα καταστήματα (πχ . πολυκαταστήματα χημικών προϊόντων,  φαρμακεία, ζαχαροπλαστεία κτλ.).

  • Οι «προς ενέργεια» ελεγκτικές αρχές είναι οι τελωνειακές αρχές ως προς τις φορολογικές αποθήκες και ως προς τα καταστήματα Λιανικής.

Σε κάθε περίπτωση, ο Σύνδεσμος είναι αποφασισμένος να υποστηρίξει σε νομικό επίπεδο όποιον επαγγελματία αντιμετωπίσει πρόβλημα με τις «προς ενέργεια» αρμόδιες αρχές (τελωνειακές αρχές), το οποίο απορρέει από την εφαρμογή των άνω εγκυκλίων.

Για άλλη μία φορά, με πρόφαση την τήρηση της “νομιμότητας», το Υπουργείο Υγείας που οφείλει να προστατεύει το αγαθό της δημόσιας υγείας, αποδέχεται τη χρήση νικοτίνης αλλά όχι τη χρήση μη νικοτινούχων προϊόντων τα οποία είναι ελεγμένα και σύννομα με Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς.

Για την αντιμετώπιση του άνω παραλογισμού, το Διοικητικό Συμβούλιο:

  1. θα κινήσει κάθε νόμιμη διαδικασία εναντίον όλων των υπεύθυνων αρμόδιων αρχών. Αυτό περιλαμβάνει μια σειρά από εξώδικα και μηνύσεις.

  2. καλεί την Πέμπτη 4/10 όλα τα καταστήματα λιανικής και χονδρικής να παραμείνουν κλειστά και καλεί όλους τους επαγγελματίες του κλάδου καθώς και τους Ατμιστές να παραβρεθούν στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Υγείας ( Αριστοτέλους 19 ) και ώρα 12:00 .

Ο όγκος και ο παλμός της συγκέντρωσης θα συμβάλει καθοριστικά στην επίλυση του προβλήματος.

  1. καλεί όποιο μέλος έχει τη δυνατότητα και επιθυμεί να βοηθήσει σε επικοινωνιακό, νομικό ή διαχειριστικό επίπεδο τη προσπάθεια του κλάδου να επικοινωνήσει στο 210 8252510.

  2. θα κινήσει διαδικασίες επιστροφής φόρων μαζικά σαν κλάδος και κόστος κτήσης προϊόντων όσον αφορά τα έτοιμα μη νικοτινούχα υγρά αναπλήρωσης.

  3. θα κινήσει διαδικασίες επιστροφής/αποζημίωσης κόστους κτήσης προϊόντων μαζικά σαν κλάδος προϊόντων που επιτρέπονται να πωλούνται από άλλους κλάδους και αποκτήθηκαν ναι μεν νόμιμα αλλά πλέον είναι παράνομα να διατεθούν.

  4. Θα προχωρήσει σε αναζήτηση βοήθειας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, τόσο σε άνισο ανταγωνισμό σε χώρες μέλη όσο και να ζητήσει από Ξένους προμηθευτές διάβημα διαμαρτυρίας στις αντίστοιχες πρεσβείες τους.

Καθώς και πολλές άλλες ενέργειες για τις οποίες θα ενημερώσει άμεσα ώστε να επαναφέρει την Ελληνική αγορά σε λογική τροχιά το συντομότερο δυνατόν.