Συζητάμε με τον κο Γιώργο Αραούζο, Διευθυντή Λειτουργίας και Ανάπτυξης, σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο πλαίσιο της βράβευσης της ΓΡΗΓΟΡΗΣ στα ΒΡΑΒΕΙΑ FRANCHISE με την διάκριση του MOST INNOVATIVE STORE DESIGN και BEST SOCIAL MEDIA, που πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 2/2/2022 στο Gazarte, με τις αιγίδες της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και Ελληνικού Συνδέσμου Franchise, με κεντρικούς παρουσιαστές την δημοσιογράφο Χρύσα Φώσκολου και τον σύμβουλο μάρκετινγκ Θέμη Σαρανταένα. Στην εκδήλωση χαιρέτησαν οι Άδωνις Γεωργιάδης, Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Χρήστος Κέλλας, Βουλευτής Λάρισας, Σταύρος Καφούνης, Β΄ Αντιπροέδρος ΕΒΕΑ και Θεόδωρος Καπράλος, Αντιπρόεδρος ΕΣΕΕ και Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά.
Πώς αξιολογείτε την δυναμική και τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείσθε;
Ο κλάδος του franchise και ειδικά στην καφεστίαση έχει πολύ μεγάλη δυναμική. Αν αναλογιστεί κανείς ότι από όταν ξεκίνησε το 1ο lockdown στις αρχές του 2020, ο Γρηγόρης έχει ανοίξει 40 καταστήματα, είναι προφανές ότι οι προοπτικές είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες. Αφενός γιατί η καφεστίαση είναι ελκυστικός τομέας στη χώρα μας και αφετέρου γιατί ο επενδυτής αισθάνεται ασφάλεια να τον καθοδηγήσει ένα μεγάλο brand.
Πώς διαφοροποιείσθε από τον ανταγωνισμό και ποιά είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτετε;
Στο Γρηγόρη, με την εμπειρία των 50 χρόνων στην εστίαση και 30 χρόνων στο franchise, γνωρίζουμε πολύ καλά ποια είναι τα κρίσιμα σημεία που θα πρέπει να εστιάσουμε έτσι ώστε να προσφέρουμε μία ασφαλή επένδυση στους συνεργάτες μας franchisee. Με αυτή τη λογική έχουμε δουλέψει ώστε να προσφέρουμε σαν brand τα παρακάτω ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα:
Δύναμη του brand: είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς προσελκύει πελατολόγιο. Εμείς στα καταστήματα Γρηγόρης υποδεχόμαστε καθημερινά πάνω από 250.000 καταναλωτές. Είναι τόσο μεγάλη η αναγνωρισιμότητά μας που το κάθε καινούργιο κατάστημα του ανοίγει έχει εξασφαλισμένη πελατεία από την πρώτη μέρα.
Τεχνογνωσία: επιλέγοντας ένα franchise concept που είναι χρόνια στην αγορά, ο συνεργάτης μας βρίσκεται σε καλά χέρια, καθώς γνωρίζουμε καλά τα βήματα της επιτυχίας.
Διαθέτουμε μία διευρυμένη προϊοντική γκάμα που ανανεώνεται συνεχώς για να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών. Αυτό σημαίνει ότι , εκτός από πελατεία, προσφέρει στο κατάστημα αυξημένη ημερήσια μέση απόδειξη και κερδοφορία.
Εκπαίδευση και καθοδήγηση: η οποία ξεκινάει πριν ανοίξει το κατάστημα. Δηλαδή υποστηρίζουμε τον franchisee όσον αφορά στην εύρεση της κατάλληλης τοποθεσίας και χώρου, την διαμόρφωση και κατασκευή του καταστήματος, την επιλογή προσωπικού καθώς και την διά βίου εκπαίδευσή του. Στη συνέχεια αφού ανοίξει το κατάστημα, πάλι βρισκόμαστε δίπλα του και να τον καθοδηγούμε με στόχο να αναπτύξει την επιχείρηση και την κερδοφορία του.
Τι έχετε να δηλώσετε αναφορικά με την διάκρισή σας στα ΒΡΑΒΕΙΑ FRANCHISE 2022, αναφορικά με τις επιδόσεις της εταιρείας σας το 2021;
Το 2021 ήταν για το Γρηγόρη μία ιδιαίτερα σημαντική χρονιά, με σημαντικές επιδόσεις σε όλους τους τομείς:
- Οι πωλήσεις μας είχαν ανοδική τάση σε σχέση με το 2020, και μάλιστα είμαστε πολύ κοντά να προσεγγίσουμε τα νούμερα το 2019
- Λανσάραμε μία νέα εικόνα καταστήματος, η οποία αναβαθμίζει την αγοραστική εμπειρία και αυξάνει τις πωλήσεις
- Πετύχαμε μία πολύ σημαντική ανάπτυξη, με 20 νέα καταστήματα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αν λάβει κανείς υπόψιν του ότι το πρώτο πεντάμηνο του έτους ήμασταν σε καθεστώς lockdown
- Μπήκαμε σε νέες αγορές, αφού για πρώτη φορά ανοίξαμε καταστήματα σε Αίγινα, Κεφαλονιά, Κέρκυρα & Κοζάνη. Το γεγονός ότι η τοπική κοινωνία μας υποδέχτηκε με τόσο ενθουσιασμό, μας επιβεβαιώνει ότι ο Γρηγόρης είναι ένα brand πολύ αγαπητό στους καταναλωτές.
- Λανσάραμε πολύ επιτυχημένα προϊόντα, όπως Milkshakes και γρανίτες, το νέο χαρμάνι yara premium arabica, πίτσες, κάψουλες αλουμίνίου, καθώς και διάφορες πολύ γευστικές προτάσεις σε σάντουιτς και σαλάτες
Για ποιούς λόγους επιλέξατε το franchise για την ανάπτυξή σας;
Ο πιο βασικός λόγος είναι ότι με αυτό τον τρόπο συν διαμορφώνουμε με τους franchisee μας την τελική εμπειρία του καταναλωτή. Αυτό σημαίνει ότι μοιραζόμαστε την ίδια αγωνία για την εξυπηρέτησή του, την άριστη παρασκευή των προϊόντων και τη βελτίωση των αποτελεσμάτων του καταστήματος . Όταν ο franchisee γίνεται ο οικοδεσπότης και έχει την άμεση επικοινωνία με τον πελάτη, το κατάστημα παρουσιάζει βελτίωση και αύξηση πωλήσεων.
Ποια θεωρείτε τα τρία πλέον σημαντικά πλεονεκτήματα του franchise για τους franchisees;
- Τεχνογνωσία
- Δύναμη του brand
- Καθοδήγηση