Προτεραιότητα για τη Fresh Line είναι οι σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες της και όχι οι απρόσωπες εμπορικές συναλλαγές. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο όταν ο franchisee ενστερνιστεί τη φιλοσοφία μας βλέποντας μας όχι μόνο σαν μια κερδοφόρα οικονομική επένδυση αλλά και σαν μία οικογένεια στην οποία θέλει να ενταχθεί. Συζητάμε με τη κα Ναταλί Βαγιωνή, Διευθύνουσα Σύμβουλο της Fresh Line και μας παρουσιάζει τις πρακτικές της εταιρείας.
31 Οκτωβρίου 2016
Η αγορά μεταβάλλεται και ένα νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον διαμορφώνεται. Με ποιες κινήσεις επαναπροσδιορίσατε τη θέση της Fresh Line σε αυτό;
Στη Fresh Line έχουμε επιλέξει να βλέπουμε τη μεταβολή της αγοράς ως μια πρόκληση να γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι, να εξελισσόμαστε συνεχώς και να λειτουργούμε σε παγκόσμια πρότυπα ανακαλύπτοντας νέους τρόπους ανταπόκρισης και ικανοποίησης των σύγχρονων αναγκών του καταναλωτικού μας κοινού απ’ την Ελλάδα και το εξωτερικό. Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον εμείς επενδύσαμε στρατηγικά στη φιλοσοφία και τα ιδεώδη μας προσφέροντας ακόμη πιο ποιοτικά προϊόντα με γνώμονα τον καταναλωτή μας. Ενισχύσαμε τις δομές μας με την πρόσφατη μετεγκατάστασή μας σε μια νέα, βιοκλιματική μονάδα παραγωγής έκτασης 6000τ.μ που λειτουργεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές και μια πλήρως αυτοματοποιημένη αποθήκη πρώτων υλών και ετοίμων προϊόντων. Επίσης, έχοντας λάβει μια στρατηγική απόφαση για επαναλανσάρισμα του προϊοντικού μας χαρτοφυλακίου, διαδικασία που ξεκίνησε από το 2011 και υλοποιείται έκτοτε σταδιακά, ανανεώσαμε πάνω από 200 κωδικούς εξελίσσοντας τις βασικές προϊοντικές μας κατηγορίες. Συμπληρωματικά, στοχεύσαμε στην επίτευξη υψηλής στρατηγικής σημασίας συνεργασιών τόσο σε εγχώριο, όσο και σε διεθνές επίπεδο, ενώ ταυτόχρονα στοχεύοντας σε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης του πελατειακού μας κοινού εμπλουτίσαμε τους εκπαιδευτικούς μας κύκλους με σύγχρονους τρόπους πώλησης και εργαλεία διάγνωσης των αναγκών περιποίησης των καταναλωτών μας. Αλλαγή στο concept της εταιρίας μας δεν υπήρξε. Εξάλλου, η μοναδική φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από τα προϊόντα μας πηγάζει από παραδοσιακές οικογενειακές συνταγές και αρχαία συγγράμματα Βοτανοθεραπείας και Αρωματοθεραπείας, και αντανακλάται σε όλες τις συνταγές προϊόντων μας, καθιστώντας τη Fresh Line μοναδική σε όλο τον κόσμο!
Οι νέες συνθήκες διαμορφώνουν ένα νέο προφίλ καταναλωτή - πελάτη. Με περιορισμένο το διαθέσιμο εισόδημα είναι πιο επιλεκτικός και εξαιρετικά προσεκτικός στο πού θα το διαθέσει. Ποιες πρακτικές από την πλευρά των επιχειρήσεων πιστεύετε πως επιβραβεύει το κοινό σήμερα και πώς το έχετε προσεγγίσει με αυτό το δεδομένο;
Η οικονομική κρίση έχει σίγουρα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την εγχώρια οικονομία σε όλους τους τομείς της, κάτι που σαφώς ανακλάται και στον κλάδο των καλλυντικών. Σε συνδυασμό δε, με την αυξανόμενη οικολογική συνείδηση, στρέφει όλο και περισσότερους καταναλωτές σε ποιοτικότερα και ταυτόχρονα οικονομικότερα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής.
Οι καταναλωτές έχουν ευαισθητοποιηθεί αρκετά όσον αφορά στην τιμή και έχουν γίνει πιο επιφυλακτικοί και προσεκτικοί, με αποτέλεσμα να θέτουν αυστηρά κριτήρια στη προτίμηση τους. Τώρα πιο πολύ από ποτέ, προσανατολίζονται στην αναζήτηση προϊόντων που έχουν άριστη σχέση ποιότητας-τιμής. Μάλιστα, παρατηρείται μία σημαντική μεταστροφή του καταναλωτικού κοινού από τα ακριβά καλλυντικά των διεθνών οίκων στα αντίστοιχα φυτικά των επώνυμων εταιρειών του κλάδου μας, τα οποία προσφέρονται σε χαμηλότερες τιμές. Η Fresh Line απόλυτα προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα της αγοράς είναι η μόνη εταιρεία καλλυντικών στην Ελλάδα που πέραν των συσκευασμένων προϊόντων της, προσφέρει φρέσκα καλλυντικά εξαιρετικής ποιότητας που πωλούνται με το ζύγι μέσα από το Fresh Beauty Bar, έτσι ώστε ο καταναλωτής να αγοράζει την ποσότητα που επιθυμεί πληρώνοντας για το προϊόν και όχι τη συσκευασία.
Ποιες είναι οι προοπτικές ανάπτυξης για τη Fresh Line στο άμεσο μέλλον;
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δραστηριοποιούμαστε σε 35 σημεία πώλησης. Στην επόμενη τριετία στοχεύουμε να προσθέσουμε τουλάχιστον 10 νέα σημεία στο δίκτυο μας.
Στο εξωτερικό ακολουθούμε ένα εντατικό πλάνο ανάπτυξης με στόχο να εδραιώσουμε περαιτέρω την παρουσία μας στις χώρες που ήδη δραστηριοποιούμαστε όπως Ρωσία και Ταιβάν και ταυτόχρονα να διεισδύσουμε σε νέες αγορές. Αν και η οικονομική συγκυρία ενθαρρύνει την εξαγωγική δραστηριότητα, εντούτοις η Fresh Line συνεχίζει να επενδύει σημαντικά στην ελληνική αγορά διαβλέποντας περιθώρια ανάπτυξης του κλάδου στα επόμενα χρόνια.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα για έναν υποψήφιο συνεργάτη της Fresh Line;
Η φιλοσοφία της Fresh Line αποτελεί μία εμπορική πρόταση απόλυτα προσαρμοσμένη στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς. Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει είναι:
-
Ένα όνομα και ένα σήμα διεθνώς κατοχυρωμένο στον κλάδο των φυτικών καλλυντικών με μεγάλη αναγνωρισιμότητα.
-
Χαμηλό κόστος αρχικής επένδυσης, χωρίς ανάγκη μεγάλων παραγγελιών και αποθεμάτων αφού τα προϊόντα της Fresh Line είναι ταχυκίνητα με τακτική τροφοδοσία του καταστήματος και χωρίς εποχικότητα. Αυτό συνεπάγεται την άμεση απόδοση του καταστήματος από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας του.
-
Αποκλειστικότητα διάθεσης των προϊόντων μόνο από το δίκτυο καταστημάτων Fresh Line, σε αντίθεση με ανταγωνιστές μας που δραστηριοποιούνται σε μαζικά κανάλια διανομής όπως σούπερ μάρκετ, φαρμακεία κτλ.
-
Αποκλειστικότητα γεωγραφικής περιοχής του franchisee και δυνατότητα διάθεσης των προϊόντων της εταιρείας σε άλλα δίκτυα πωλήσεων, όπως τα ξενοδοχεία, λειτουργώντας ουσιαστικά και σαν αντιπρόσωπος της εταιρείας στην περιοχή του.
Παράλληλα, η προσωπική ενασχόληση μέσα στο κατάστημα, η συνεχής επαφή και το πραγματικό ενδιαφέρον για τον πελάτη είναι βασικές προϋποθέσεις επιτυχίας της συνεργασίας μας. O franchisee της Fresh Line απολαμβάνει τα προνόμια ενός πρωτοποριακού και αποδοτικού concept, χωρίς ιδιαίτερο ανταγωνισμό, διατηρώντας το αποκλειστικό προνόμιο της διανομής μέσα σε ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον.
Η εταιρεία μας από την πλευρά της φροντίζει να προσφέρει πλήρη υποστήριξη σε όλα τα επίπεδα της συνεργασίας. Στα πλαίσια αυτά, βοηθάμε το συνεργάτη μας στην ανεύρεση ακινήτου και τη χρηματοοικονομική ανάλυση της επένδυσης, αναλαμβάνουμε την υλοποίηση του αρχιτεκτονικού σχεδίου και την επίβλεψη της κατασκευής. Επιπλέον, παρέχουμε συνεχή εκπαίδευση για τα προϊόντα αλλά και για ειδικές τεχνικές πώλησης, πραγματοποιώντας συχνές επισκέψεις από το εξειδικευμένο μας προσωπικό με πολυετή πείρα στον κλάδο των φυτικών καλλυντικών. Επίσης, προσφέρουμε μηχανογραφική υποστήριξη για έλεγχο των αγορών, των πωλήσεων και των αποθεμάτων και ένα δυναμικό πρόγραμμα υποστήριξης και προώθησης των πωλήσεων (marketing) τόσο σε πανελλαδικό όσο και σε τοπικό επίπεδο μέσω μεμονωμένων ενεργειών.
Πώς υποστηρίζετε τους συνεργάτες σας και ποιες ενέργειες ακολουθείτε για την προστασία του δικτύου σας; Πόσο κρίσιμη θεωρείτε την αυτενέργεια από πλευρά των franchisees και με ποιον τρόπο την προκαλείτε;
Στη Fresh Line, ζητούμενό μας είναι ο τελικός καταναλωτής να επισκεφθεί τους χώρους των καταστημάτων μας, να δοκιμάσει τα προϊόντα μας και να συνδεθεί μαζί μας. Αυτό επιτυγχάνεται εφόσον και ο ίδιος ο franchisee ενστερνιστεί τη φιλοσοφία, το όραμα μας, αντιληφθεί τη δύναμη του φυτικού καλλυντικού και υιοθετήσει τον τρόπο που εργαζόμαστε. Διαθέτουμε την υποδομή και τους μηχανισμούς στήριξης τόσο στους τομείς της οργάνωσης, όσο και της εκπαίδευσης, στοχοποίησης και διαχείρισης, με εξειδικευμένο δυναμικό και ολοκληρωμένη στρατηγική που βασίζεται σε υψηλά πρότυπα και προδιαγραφές. Παρέχουμε μια ολοκληρωμένη υποστήριξη που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, συνεχή εκπαίδευση και παρακολούθηση, σχεδιασμό στρατηγικής πωλήσεων, μεθοδολογία marketing και merchandising, χαρακτηριστικά που διέπουν τη συνεργασία και ορίζουν την επιτυχία των μελών της. Η δημιουργία ενός κοινού οράματος για το μέλλον χρειάζεται χρόνο, προγραμματισμό και συμμετοχή, έτσι λοιπόν και ο franchisee οφείλει με τη σειρά του να είναι δραστήριος στην επιχειρηματική του καθημερινότητα, αποτελώντας ενεργό μέλος της ομάδας μας.
Είναι τελικά ένα δίκτυο franchise μια «οικογένεια»; Πόσο στενές πιστεύετε πως πρέπει να είναι οι σχέσεις των μελών μεταξύ τους; Ποια τα περιθώρια για ανεξάρτητες κινήσεις, αν υπάρχουν;
Βεβαίως και είναι ή σίγουρα θα έπρεπε να είναι! Αυτό διότι είναι βασικό να αντιλαμβανόμαστε πως τόσο ο franchisor όσο και τα μέλη του δικτύου franchise μιας εταιρίας, αποτελούν αλληλεξαρτώμενα μέλη μιας αλυσίδας όπου η επίδοση του ενός είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με των υπολοίπων. Τα επιθυμητά αποτελέσματα θα έρθουν μέσα από τη συνέργεια, την ομαδικότητα και την πίστη σε ένα κοινό όραμα & στόχους. Οι σχέσεις των μελών οφείλουν να είναι στενές, καθώς όλοι μαζί αποτελούν μια ομάδα που εργάζεται για την εκπλήρωση κοινών σκοπών και προκειμένου να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Είναι γεγονός πως η λεπτή ισορροπία μεταξύ της ομοιογένειας, της τήρησης των κανόνων λειτουργείας, όπως αυτοί ορίζονται από τον franchisor, σε συνδυασμό με ελευθερία κινήσεων και ταυτόχρονα το περιθώριο πρωτοβουλιών από τους franchisees, αποτελεί συνταγή επιτυχίας για τέτοιου είδους συνεργασίες. Στη Fresh Line, ενθαρρύνουμε ανεξάρτητες κινήσεις αρκεί η σχετική οργάνωση να γίνεται σε συνεργασία με τα αρμόδια στελέχη της εταιρίας μας, καθώς και το αντικείμενο της εκάστοτε διοργάνωσης να συνάδει με αυτό που ορίζει η εταιρική μας φιλοσοφία.
Ποιο είναι το κόστος για έναν πιθανό συνεργάτη για να ανοίξει ένα κατάστημα Fresh Line;
Ο δυνητικός μας συνεργάτης πρέπει να λάβει υπόψη πως η απόφαση για την έναρξη της λειτουργίας ενός καταστήματος Fresh Line αποτελεί μια επένδυση χαμηλής έντασης, καθώς το απαιτούμενο αρχικό κεφάλαιο ορίζεται στην περιοχή των 40.000€ με 50.000€ με υψηλή μόχλευση χρήματος, που συνεπάγεται γρήγορη απόσβεση της αρχικής συνεισφοράς του συνεργάτη μας. Πιο αναλυτικά, το κατασκευαστικό κόστος μπορεί να αγγίξει τα 25.000€ για τη διαμόρφωση ενός χώρου 30-40τ.μ., ενώ το ύψος των entry fees ξεκινά από 5.000€ και φτάνει έως 10.000€ ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή του καταστήματος. Επιπλέον, για την έναρξη της εμπορικής δραστηριότητας είναι απαραίτητη μια πρώτη κατανομή προϊόντων της τάξης των 12.000€, που θα εξασφαλίσει τη σωστή εικόνα, αλλά και την εμπειρία που επιθυμούμε να αποκτήσει ο πελάτης εισερχόμενος σε ένα κατάστημα Fresh Line.