Skip to main content

THE ULTIMATE FRANCHISE GUIDE TM

Αναζητήστε με βάση τα δικά σας κριτήρια τα franchise concepts σας ενδιαφέρουν!

DUST+CREAM

Αν υπάρχει ένα success story που πρέπει να γίνει case study στα business schools, αυτό είναι το DUST+CREAM!

| Franchising | Franchise Interviews

Συζητάμε με τον κο Λέανδρο Καρακατσάνη, το άνθρωπο που έφτιαξε ένα beauty empire, έχοντας γυρίσεις τρεις φορές από το χείλος της καταστροφής!

2012. Η Ελλάδα στα Τάρταρα. Μνημόνια, λουκέτα, ανεργία και ο Λέανδρος Καρακατσάνης με το στυλό στο χέρι, έτοιμος να υπογράψει την πτώχευση της Cream Team. Η τρίτη χρεοκοπία στη ζωή του. Αλλά κάτι μέσα του έλεγε πως αυτό δεν ήταν το τέλος. Αντί για το άρθρο 99, βρέθηκε στην Καλαμάτα, ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα DUST+CREAM. Fast forward 13 χρόνια, 87 καταστήματα, 30 εκατ. Ευρώ συνολικός τζίρος των DUST στην συνολική αγορά καλλυντικών, και ένας leader που αποδεικνύει πως η αποτυχία είναι απλώς το προσχέδιο της επιτυχίας.

Μια πορεία γεμάτη ανατροπές, επιχειρηματικές διαψεύσεις, αλλά και μια κομβική απόφαση που έφερε την απόλυτη επιτυχία.

Λέανδρε, πάμε απ' την αρχή. Πώς από το μηδέν έφτασες στην κορυφή;

Εγώ και τα αδέρφια μου μεγαλώσαμε στην Θεσσαλονίκη.

Είχαμε οικογενειακή επιχείρηση που ασχολούταν με το χονδρεμπόριο υλικών περιτύλιξης των καπνών, και τροφοδοτούσε τους καπνέμπορούς όλης της Ελλάδος. Ο παππούς υπήρξε μία εποχή και Πρόεδρος των Καπνεμπόρων! Λίγο πριν το 1990 η αγορά άλλαξε δραματικά και βρεθήκαμε στον αέρα. Ξεκίνησα από το μηδέν, δούλεψα σε πολύ μεγάλες παραγωγικές μονάδες τροφίμων.

Αρχικά σαν υπεύθυνος πωλήσεων σε εργοστάσιο παραγωγής μανιταριών στην Δοϊράνη Κιλκίς και στην συνέχεια σαν υπεύθυνος προμηθειών σε μία από τις καλύτερες εταιρίες παραγωγής ψαρικών, στο Σταυροχώρι Κιλκίς στην ΚΟΝΒΑ, με τις μάρκες Trata και Flokos. Ωρίμασα επαγγελματικά δίπλα καλύτερους εργοδότες, στους αδελφούς Τζίκα, σε μία από τις πιο σύγχρονες μονάδες παραγωγής, σε διάφορα πόστα (προμήθειες, εξαγωγές, πωλήσεις), όπου και ανέλαβα αρκετές αρμοδιότητες.

Αλλά πάντα ήθελα να κάνω κάτι δικό μου.

Και τότε έρχεται η Euro 1 Shop.

Ναι, το 1997, μαζί με έναν φίλο μου, ξεκινάμε το concept των καταστημάτων «ό,τι πάρεις ένα ευρώ» χωρίς ούτε μία δραχμή σαν κεφάλαιο.

Φαντάσου, ότι μέχρι το 2001 αναπτύξαμε 53 καταστήματα μέσω δικτύου franchise! Εκεί βλέπω πως τα καλλυντικά έχουν τεράστια ζήτηση.

Οπότε, έδραξες την ευκαιρία…

Ναι, το 2000 αγοράζω μια μικρή μονάδα παραγωγής καλλυντικών με μία μόνο μηχανή πλήρωσης στη Νικόπολη. Η συγκεκριμένη μονάδα είχε μόλις έναν εργαζόμενο και έναν πελάτη, τα καταστήματα Euro 1 Shop. Ο στόχος ήταν να συγκρατηθεί το κόστος για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να πουλάμε κάποια καλλυντικά με 1 ευρώ. Έτσι συστήθηκε η ΚΡΗΜΤΗΜ Μονοπρόσωπη ΕΠΕ. Αλλά η διαφωνία με τον συνέταιρό μου με αφήνει με άδειο πορτοφόλι. Θυμάμαι να έχω όλα κι όλα 1 ευρώ στην τσέπη, να αγοράζω ένα γάλα με 1,10 για το παιδί μου και να μην έχω να βρω από πουθενά, τα υπόλοιπα 0,10 λεπτά! Είχα μείνει εντελώς άφραγκος έχοντας στην πλάτη μου ένα βαρύ χρέος από την μια στιγμή στην άλλη.

Ξεκινάω από την αρχή, έχοντας σαν όπλο την ελάχιστη αρχικά παραγωγή και σιγά σιγά έστησα ένα παρόμοιο δίκτυο καταστημάτων 37 σημείων πώλησης, μέσα σε διάστημα 3 ετών περίπου.

Η επωνυμία τους ήταν Euromania Discount Stores και είχε προϊόντα όχι μόνο του ενός ευρώ και βασισμένα επάνω στα καλλυντικά.

Φανταστείτε ότι το δίκτυο φτάνει μέχρι και στη Βουλγαρία, με την δημιουργία τριών καταστημάτων.

Η επιτυχία που είχαμε, με οδήγησε στο αγοράσω ένα μεγάλο κτίριο για να υπάρχει μία ενιαία αποθήκη, λόγω του όγκου των προϊόντων που διακινούσαμε την περίοδο εκείνη.

Παράλληλα όμως εκτοξεύτηκε υπερβολικά και ο δανεισμός της εταιρίας!

Σήμερα στις εγκαταστάσεις αυτές βρίσκεται η παραγωγή και τα κεντρικά γραφεία της Cream Team.

Και μετά το 2008 βλέπεις τον Βακάκη να μπαίνει στα φθηνά προϊόντα…

Ακριβώς. Μια τυχαία συνάντηση στο αεροπλάνο με τους αγοραστές του Jumbo, με έκανε να καταλάβω ότι τα Euromania δεν θα έχουν μέλλον.

Άμεσα παίρνω την απόφαση να στραφώ 100% στα καλλυντικά που ήταν και η δύναμη της μικρής παραγωγικής μας δύναμης

Και τότε γεννιέται η ιδέα της DUST+CREAM (αρχικά σαν brand)

Παρόλα αυτά το 2012 έφτασα σταδιακά πολύ κάτω από το μηδέν. Απέκτησα στην 4 ετία αυτή υπερβολικά πολλά χρέη, ο τζίρος μας είχε υποχωρήσει κάτω από το 50%, το εργοστάσιό μας υπολειτουργούσε και ήμουν έτοιμος να βάλω την εταιρεία στο άρθρο 99 με στόχο να καταφέρω έστω και μία ημέρα να μπορέσω να κοιμηθώ ήσυχος!

Εδώ έρχεται το τηλεφώνημα που αλλάζει τα πάντα;

Ακριβώς! Ένας ενδιαφερόμενος θέλει να ανοίξει ένα κατάστημα καλλυντικών στην Καλαμάτα και απευθύνθηκε σε εμένα, μέσω ενός γνωστού του. Παίρνω το αυτοκίνητο και πάω να τον βρω, κυκλοφορόντας κατά την διάρκεια της νύχτας, μιας και δεν με έπαιρνε ποτέ ο ύπνος. Στη διαδρομή, συνειδητοποιώ ότι είμαι ολομόναχος στον δρόμο και σε μία στάση μου, κοιτάζω έναν γκρεμό και σκέφτομαι: «Ή πέφτεις ή συνεχίζεις και ποντάρεις στο τελευταίο σου χαρτί». Έβγαλα μία δυνατή κραυγή, μπήκα μέσα στο αυτοκίνητο και συνέχισα.

Το πρώτο κατάστημα DUST+CREAM γεννιέται.

Ναι, στην καρδιά των μνημονίων. Ξεκινήσαμε με προϊόντα από 1 έως 5 ευρώ και με μοναδική μας στόχευση τις νεαρές κοπέλες που χρειάζονται έναν χώρο για τις ίδιες. Ήταν μία ιδέα ενός καταστήματος που στόχο είχε το χαρτζιλίκι της νεολαίας. Πρώτο απόγευμα ο τζίρος πήγε στα κόκκινα, ενώ τη δεύτερη μέρα διπλασιάστηκε. Ο «δείκτης του κραγιόν» το λέει ξεκάθαρα: σε περιόδους κρίσης, οι γυναίκες αγοράζουν καλλυντικά!

Από εκεί, εκτόξευση. Πώς έφτασες στα 87 καταστήματα και τα 20 εκατ. ευρώ τζίρο;

Με σωστές επιλογές, με προσιτές τιμές, με πολύ πείσμα και προσπάθεια και κυρίως με χτίσιμο μίας δυνατής ομάδας με έμπειρα στελέχη προχωρήσαμε πολύ γρήγορα παρακάτω. Το μοντέλο ήταν φτιαγμένο στα μέτρα ενός ενδιαφερόμενου επενδυτή, που ήθελε να επενδύσει σε μία περιοχή σε κάτι πολύ ενδιαφέρον, που δεν αφορούσε εστίαση και θα έπαιρνε γρήγορα τα χρήματά του πίσω!

Με οικονομικές τιμές και με το 60% των προϊόντων να παράγεται στην ιδιόκτητη μονάδα παραγωγής μας in-house στις εγκαταστάσεις μας στη Νικόπολη, που είναι 12.000 τ.μ. Με τις νέες επενδύσεις, το 100% του μακιγιάζ θα παράγεται από εμάς.

Και νέες επενδύσεις έρχονται...

Ναι, έχουμε ένα πλάνο 3-3,5 εκατ. ευρώ για 2025-2026, που περιλαμβάνει νέα μηχανήματα, αναβάθμιση των logistics, ψηφιακό μετασχηματισμό και ενεργειακή αναβάθμιση των εγκαταστάσεων.

Αριθμοί που ζαλίζουν!

Από 2,86 εκατ. ευρώ τζίρο το 2014, φτάσαμε 16,5 εκατ. το 2023 και 17,65 εκατ. το 2024. Αύξηση 517% σε 11 χρόνια. Αντίστοιχα τα μικτά μας κέρδη από 9,9 εκατ. το 2023, ανέβηκαν σε 11,18 εκατ. το 2024.

Τι λένε οι Financial Times για όλα αυτά;

Μας κατέταξαν στις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ευρώπη! Δεν είναι πολλές οι επιχειρήσεις που ξεκινούν από το μηδέν και φτάνουν τόσο ψηλά…

DUST+CREAM σημαίνει franchise;

Στηρίξαμε πολύ το franchise τις πρώτες περιόδους, ειδικά στην επαρχία. Από τα 87 καταστήματα, τα 53 είναι franchise. Ο στόχος μας είναι η διεθνής ανάπτυξη, κυρίως στα Βαλκάνια. Επίσης, μπαίνουμε δυναμικά στη χονδρική, με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και ένα νέο brand για περισσότερες εξαγωγές.

Η αγορά των καλλυντικών στην Ελλάδα πώς διαμορφώνεται;

Είναι 1, 4 δισ. ευρώ. Η επιλεκτική και ευρεία διανομή έχουν από 160 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα. αφορούν μαζικές πωλήσεις (σούπερ μάρκετ, φαρμακεία, e-shops).

Με τόση ανάπτυξη, πώς βλέπεις το μέλλον;

Θέλω να συνεχίσω να χτίζω brands που αγαπά ο κόσμος. Το DUST+CREAM είναι μόνο η αρχή. Πιστεύω πως όταν έχεις όραμα και δουλεύεις σκληρά, ακόμα και από το μηδέν μπορείς να φτάσεις στην κορυφή.

Αν υπάρχει ένα success story που πρέπει να γίνει case study στα business schools, αυτό είναι το DUST+CREAM!

Views: 192

Ενδιαφέρομαι για franchise

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και το franchise brand για το οποίο ενδιαφέρεστε και θα σας στείλουμε επιπλέον ενημερωτικό υλικό, είτε απευθείας, είτε θα προωθήσουμε το ενδιαφέρον σας στη μητρική εταιρεία.

Ανακαλύψτε μια νέα ανατρεπτική στρατηγική ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα του franchising, απελευθερώστε τη δυναμική της επιχείρησής σας και κατακτείστε την αγορά!

Διαθέτουμε τη πλέον αξιόπιστη βάση για το franchising, με άξονες την διασφάλιση της αξιοπιστίας του franchising και την εξασφάλιση των ενδιαφερομένων δικαιοδόχων και προβαίνουμε στην διαγραφή franchise concepts όταν έχουν διακόψει την ανάπτυξή τους, όταν τα franchise startups δεν έχουν επιτύχει ανάπτυξη εντός δύο ετών, όπως και σε περιπτώσεις μη πλήρωσης βασικών κριτηρίων φερεγγυότητας.

Οι δυνητικοί δικαιοδόχοι - επιχειρηματίες οφείλουν να πραγματοποιούν τις δικές τους ανεξάρτητες έρευνες αγοράς και μελέτες σκοπιμότητας πριν λάβουν την τελική τους απόφαση.

Το σύνολο του περιεχομένου του Franchising.GR διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση του με οιοδήποτε τρόπο χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη.