
Franchise σε Αβέβαιους Καιρούς: Ευκαιρία ή Ρίσκο;
Υπάρχουν κάποιες αλήθειες που δεν χρειάζονται PowerPoint, οικονομικές αναλύσεις ή case studies του Harvard για να επιβεβαιωθούν. Μία από αυτές ισχύει και στο franchise και είναι απλή, άβολη και πολύ αληθινή: οι περισσότεροι περιμένουμε υπερβολικά πολύ.
Περιμένουμε να στρώσει η οικονομία. Να πέσουν τα επιτόκια. Να ηρεμήσει η προσωπική ζωή μας. Να «κάτσει» η αγορά. Να έρθει εκείνο το μυστήριο, ιδανικό timing. Το κακό νέο; Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Το καλό νέο; Δεν το χρειάζεσαι.
Ζούμε στο χάος. Και; Πότε δεν ζούσαμε;
Όντως, η οικονομία παγκοσμίως μοιάζει με roller coaster χωρίς φρένα. Τα επιτόκια τσιμπάνε, οι τιμές τραβάνε την ανηφόρα. Στις Η.Π.Α., τα τιμολόγια εισαγωγών παίρνουν φωτιά, οι δασμοί θα στείλουν το ΑΕΠ προς τα κάτω και την ανεργία προς τα πάνω. Η Παγκόσμια Οργάνωση Εμπορίου προβλέπει μείωση 0,2% για το 2025. Στην Ευρώπη, ούτε λόγος για θεαματική ανάκαμψη πριν το 2027.
Αν περιμένεις η παγκόσμια οικονομία να σου φτιάξει την διάθεση για να πάρεις επιχειρηματικές αποφάσεις, μάλλον θα περιμένεις για πάντα.
Το franchise δεν είναι μαγικό ραβδί. Είναι, όμως, σταθερή πυξίδα.
Όχι, δεν λέμε να ρισκάρεις στα τυφλά. Δεν λέμε «χτύπα ένα franchise και βλέπουμε». Αλλά αν έχεις βρει ένα brand που σου «μιλάει», που ταιριάζει στον τρόπο που βλέπεις την επιχειρηματικότητα - τότε μήπως αυτό που σε κρατάει πίσω δεν είναι η οικονομία, αλλά ο φόβος;
Έχουμε δει franchisees να ξεκινούν με περιορισμένα μέσα και πολύ πάθος, και να χτίζουν 3 - 4 καταστήματα. Κανείς τους δεν ξεκίνησε επειδή όλα ήταν «τέλεια». Ξεκίνησαν επειδή ήταν έτοιμοι να δεσμευτούν.
Και τι σου προσφέρει ένα franchise όταν όλα γύρω σου είναι ασταθή;
Μια αναγνωρίσιμη ταυτότητα που δεν χρειάζεται να τη χτίσεις από το μηδέν.
Ένα αποδεδειγμένο μοντέλο λειτουργίας που έχει ήδη δοκιμαστεί.
Υποστήριξη από ανθρώπους που θέλουν να πετύχεις.
Ευελιξία, γιατί σε περιόδους αναταράξεων, η προσαρμοστικότητα είναι βασιλιάς.
Και, το πιο σημαντικό: κοινότητα. Δεν είσαι μόνος σου.
Σίγουρα δεν είναι όλα ρόδινα. Το franchise έχει ρίσκο, δουλειά, πίεση, commitment. Αλλά ξέρεις τι άλλο έχει; Βάσεις. Στα δύσκολα, αυτές μετρούν.
Οι νικητές του franchise game έχουν πολλά κοινά:
Δεν είναι ατρόμητοι. Απλά δεν αφήνουν τον φόβο να τους παραλύσει.
Δεν περιμένουν την τέλεια στιγμή. Ξεκινούν με την κατάλληλη προετοιμασία.
Ξέρουν πως το να χτίσεις επιχείρηση σημαίνει πρώτα να χτίσεις τον εαυτό σου.
Δεν αγοράζουν ένα franchise για να σωθούν. Επενδύουν για να εξελιχθούν.
Ο χρόνος είναι χρήμα. (Κυριολεκτικά!)
Κάθε χρόνος αναμονής είναι:
-
μια περιοχή λιγότερη διαθέσιμη,
-
μια κατάστημα που έχασες,
-
ένα κόστος εκκίνησης που ανέβηκε,
-
μια ευκαιρία που έχασες,
-
ένα μάθημα που δεν έμαθες,
-
μια χρονιά που δεν δημιούργησες αξία και δεν απέκτησες εμπειρία.
Πόσες φορές έχεις πει «έπρεπε να είχα ξεκινήσει τότε»; Αν είναι περισσότερες από μία, έχεις ήδη την απάντηση…
***
Οι αγορές θα συνεχίσουν να κινούνται κυκλικά. Τα επιτόκια θα ανεβαίνουν και θα πέφτουν. Οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι εμπορικές πολιτικές θα διαμορφώνουν ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό τοπίο. Οι προβλέψεις θα αναθεωρούνται.
Το ερώτημα είναι: εσύ πώς θα κινηθείς;
Αν έχεις εντοπίσει το κατάλληλο brand, έχεις αξιολογήσει με ρεαλισμό τις δυνατότητές σου, έχεις μελετήσει τα οικονομικά δεδομένα και έχεις δώσει προτεραιότητα στην απόφαση έναντι του φόβου - τότε το “τώρα” δεν είναι απλώς μια πιθανή συγκυρία.
Είναι η στιγμή που μπορεί να κάνει τη διαφορά!
Ανακαλύψτε μια νέα ανατρεπτική στρατηγική ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα του franchising, απελευθερώστε τη δυναμική της επιχείρησής σας και κατακτείστε την αγορά!
Διαθέτουμε τη πλέον αξιόπιστη βάση για το franchising, με άξονες την διασφάλιση της αξιοπιστίας του franchising και την εξασφάλιση των ενδιαφερομένων δικαιοδόχων και προβαίνουμε στην διαγραφή franchise concepts όταν έχουν διακόψει την ανάπτυξή τους, όταν τα franchise startups δεν έχουν επιτύχει ανάπτυξη εντός δύο ετών, όπως και σε περιπτώσεις μη πλήρωσης βασικών κριτηρίων φερεγγυότητας.
Οι δυνητικοί δικαιοδόχοι - επιχειρηματίες οφείλουν να πραγματοποιούν τις δικές τους ανεξάρτητες έρευνες αγοράς και μελέτες σκοπιμότητας πριν λάβουν την τελική τους απόφαση.
Το σύνολο του περιεχομένου του Franchising.GR διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση του με οιοδήποτε τρόπο χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη.