Διανύοντας το πρώτο εξάμηνο του 2018, ίσως τη μεγαλύτερη υφεσιακή περίοδο στην χώρα, η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων αγωνίζεται να επιβιώσει και το franchising εξακολουθεί να πρωτοστατεί γερά ως ηγέτιδα δύναμη επιχειρηματικότητας.
Το franchising, από τη μια, παρέχει τη μοναδική και πλέον σίγουρη λύση για όσους έχουν τις δυνατότητες να «αγοράσουν» μια θέση εργασίας.
Από την άλλη, παρέχει το αναπτυξιακό πλαίσιο για τα «γερά» concepts, αυτά που είτε κατάφεραν, είτε μπορούν να δημιουργήσουν ισχυρά δίκτυα που θα τα εφοδιάσουν με τη δύναμη του brand και με οικονομίες κλίμακος, ώστε να δημιουργούν αποδόσεις εν μέσω κρίσης.
Διαπιστώνουμε, λοιπόν, νέες τάσεις που ξεπρόβαλλαν δυνατά μέσα στο 2017, είτε εντελώς νέες, είτε μετεξέλιξη υφιστάμενων κλάδων, αλλά και υποκατηγορίες κλάδων – δηλ. εξειδικευμένα concepts που δεν κατάφεραν να πείσουν ούτε τους καταναλωτές, ούτε τους επιχειρηματίες – επενδυτές.
Το ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΣΙΓΑΡΟ διανύει την δεύτερη φάση έξαρσης των πωλήσεων, στο πλαίσιο μιας σταθερά ανοδικής πορείας. Οι τεχνολογικές εξελίξεις και η συνεχής εξέλιξη στον κλάδο, που έχουν οδηγήσει σε νέα γενιά εξαρτημάτων (π.χ. ατμοποιητές) και σε ποιοτικά υγρά αναπλήρωσης, σε συνδυασμό με την πεποίθηση ότι είναι πολύ λιγότερο βλαβερό και χαρακτηρίζεται από χαμηλότερο κόστος χρήσης σε σύγκριση με το συμβατικό τσιγάρο, αποτελούν τους βασικούς λόγους της ανάπτυξης που γνωρίζει ο κλάδος. Ταυτόχρονα, το marketing και η διάσταση του ηλεκτρονικού τσιγάρου ως ένα τεχνολογικό gadget, του έχει προσδώσει χαρακτήρα lifestyle, γεγονός που ενισχύει την παρουσία του στην αγορά. Με μηνιαίους κύκλους εργασιών από 10 χιλ έως 40 χιλ Ευρώ και με αρχικές επενδύσεις από 10 χιλ έως 50 χιλ Ευρώ, αποτελεί την κορυφαία επενδυτική επιλογή για το 2018.
Τα coffee shops του THIRD WAVE COFFEE MOVEMENT επικράτησαν την τελευταία περίοδο, με τα εν λόγω καταστήματα να παρασκευάζουν και να σερβίρουν υψηλής ποιότητας καφέ, με προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια, αλλά και με νέους τρόπους όπως την Pour Over και τη Syphon. Τα καταστήματα που ανήκουν στο Τρίτο Κίνημα του Καφέ, αναδεικνύουν τον ίδιο τον καφέ, σε όλους του τις διαστάσεις, από την α' ύλη, τις φάρμες, τις μεθόδους παραγωγής, την παρασκευή, το σερβίρισμα, και του «συμπεριφέρονται» ως προϊόν ανώτερης ποιότητας, εντός του τρίπτυχου «barista - roaster - farmer».
Λαμβάνοντας υπόψη μας ότι ο κλάδος της καφεστίασης στη χώρα μας έχει φτάσει σε σημείο κορεσμού, τα cocnepts του Τρίτο Κύματος του Καφέ προσφέρουν διαφοροποίηση και ανανέωση, δίνοντας βάρος στην ποιότητα και σταματώντας να αντιμετωπίζουμε τον καφέ ως ένα κοινό προϊόν.
Σε κάθε περίπτωση, το franchising αποδεικνύεται ως η πλέον σίγουρη επιλογή για όσους αναζητούν ασφάλεια και δεσμεύονται να συμμετέχουν ενεργά στην επιχείρησή τους. Από την άλλη, διακρίνεται από εξαιρετικά πλεονεκτήματα για όσους διαθέτουν ένα «γερό» concept και επιθυμούν να δημιουργήσουν ένα δυνατό δίκτυο, αρκεί να διαθέτουν τεχνογνωσία, σωστό προϊόν, ικανούς συνεργάτες και να μπορούν να δημιουργήσουν (αν δεν έχουν) τις απαραίτητες υποδομές και πάνω απ’ όλα να έχουν τα «μικρόβια» της τελειότητας, της δέσμευσης, της ανάπτυξης σε ηθικές αρχές εν μέσω win - win συνεργασιών.