Franchising.GR

Από την γέννηση του πάλαι ποτέ αγαπημένου μας φραπέ, το 1957, έχουν περάσει ήδη 60 χρόνια και οι καταναλωτικές συνήθειές μας είναι πλέον αρκετά διαφορετικές. Από τις ουρές στο θρυλικό κατάστημα του Χρήστου Λέντζου για ένα "κουτί καπέλο", τα coffee shops έχουν μεταμορφωθεί σε ναούς του καφέ και ολοένα και περισσότερα ανοίγουν καθ’ όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας. Έχουμε φτάσει σε κορεσμό ή υπάρχει ακόμη περιθώριο για μεγαλύτερη ανάπτυξη;

Η θεά τύχη, τα μυστικά συστατικά και η αυξανόμενη κατανάλωση στον καφέ

Ο σύγχρονος Έλληνας γνώρισε τον καφέ από την γνωστή φραπεδιά, η πατέντα της οποίας είναι τόσο ελληνική, όσο και τυχαία, καθώς κατά την διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης στη Θεσσαλονίκη το 1957, ο αντιπρόσωπος της Nestle, κ. Γιάννης Δρίτσας, παρουσίαζε ένα σοκολατούχο στιγμιαίο ρόφημα για παιδιά, χρησιμοποιώντας ένα σέικερ. Τότε, ο κ. Δημήτρης Βακόνδιος, υπάλληλος του κ. Δρίτσα, θέλησε να πιει καφέ, αλλά επειδή δεν έβρισκε ζεστό νερό σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει το σέικερ και έτσι δημιούργησε τον πρώτο φραπέ της ιστορίας.

Από τότε μέχρι σήμερα, ο φραπές καταναλώνεται κυρίως στην Ελλάδα, με πολλούς μύθους κατά καιρούς σε σχέση με τις συνταγές του για χρήση π.χ. ασπράδι αυγού για να κρατάει ο αφρός κ.λπ. Μυστικά που συνεχίζονται μέχρι σήμερα, με τον φραπέ, όμως, να έχει αντικατασταθεί από τον espresso και με τον καταναλωτή να συζητά για single origin, micro lot, speciality coffees, fair trade κ.ο.κ.

Πλέον, ο Έλληνας κατακτά την πρώτη δεκάδα στην κατανάλωση του καφέ, με εγχώρια κατά κεφαλή κατανάλωση πάνω από 6 κιλά και παράλληλα αποκτά και δημιουργεί μια εξαιρετική τεχνογνωσία, στο καβούρδισμα ομών κόκκων και στην παρασκευή ροφημάτων από καφέ, αλλά και στην δημιουργία ευφάνταστων και καινοτόμων coffee concepts.

Σε ό,τι αφορά, δε, στην αξία των εισαγωγών, παρατηρείται συνεχής άνοδος της τάξης του 10% σε ετήσια βάση, στο σύνολο καβουρδισμένου και ωμού καφέ, με τον δεύτερο να εκτιμάται σε 25,000 τόνους ετησίως και να απορροφάται από μεγάλες εταιρείες επεξεργασίας καφέ και από εκατοντάδες πλέον micro roasters.

Το franchise των coffee to go ξεκινά

Ξεκινώντας το 1972, στη Δάφνη, με έμφαση στα σφολιατοειδή, σήμερα δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από κάθε σύγχρονο coffee to go και ο λόγος για τα καταστήματα Γρηγόρης, ακόμη και στην κρίσιμη περίοδο της πανδημίας ο Γρηγόρης αναπτύσσεται συνεχώς. Σήμερα διαθέτει περισσότερα από 360 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και Ρουμανία, εξυπηρετώντας καθημερινά περισσότερους από 250.000 πελάτες.

Το πρώτο «καθαρόαιμο» franchise coffee to go concept έχει τις αρχές του το 1994 με το πρώτο σύγχρονο καφεκοπτείο Coffeeway, στο Κολωνάκι με σκοπό να μυήσει τον καταναλωτή στον κόσμο του καφέ με νέες ποικιλίες γεωγραφικής προέλευσης και με μοναδικά χαρμάνια με ξεχωριστό χαρακτήρα.

Την ίδια χρονιά, το 1994, άνοιξε τις πόρτες του και το πρώτο FLOCAFE Espresso Room, με την αλυσίδα πλήρως ανανεωμένη και με τα FLOCAFE Espresso Room Street με τα να προσδιορίζονται σε σύγχρονα coffee to go.

Μερικά χρόνια αργότερα, το 1999, εμφανίζονται τα Coffee Island, στο κέντρο της Πάτρας, όπου η αγάπη για τον καφέ μετουσιώθηκε σε ένα παραδοσιακό καφεκοπτείο… με μοντέρνα οπτική, και με 20 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας, πλέον, έχει φτάσει σήμερα να μετράει 428 σύγχρονα καφεκοπτεία σε Ελλάδα, Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά και Ντουμπάι ενώ συνεχίζει να καινοτομεί και να αναπτύσσεται, έχοντας εδραιωθεί στο χώρο του καφέ. Στο πλαίσιο των Allegra European Awards η Coffee Island αναδείχθηκε, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η καλύτερη αλυσίδα καφέ στη Νότια Ευρώπη.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι τόσο τα Coffeeway όσο και τα Coffee Island κατά την πρώτη περίοδο της ιστορίας τους δεν προσέφεραν coffee to go καθώς απαγορευόταν, η ταυτόχρονη διάθεση προϊόντων καφεκοπτείου με την παρασκευή καφέ.

Ουσιαστικά, η δεκαετία του 2000 χαρακτηρίστηκε με ανάπτυξη στο μέσο όρο των ρυθμών του κλάδου του franchise και για τα σκήπτρα της αγοράς ανταγωνιζόντουσαν video clubs, ένδυση, χρηστικά είδη, εκπαίδευση. Έπρεπε να έρθει η κρίση, που σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές του coffee to go ανέδειξε τον καφέ, ως την απόλυτη διέξοδο διασκέδασης και ταυτόχρονα εθιστική καθημερινή συνήθεια, ξεκινώντας να γράφεται η νεότερη ιστορία των coffee to go…

Τα μετά κρίσης νέα franchise concepts στον καφέ

Το 2008, η Mikel Coffee Company ξεκίνησε την ανάπτυξή της από την πόλη της Λάρισας, δημιουργώντας τομή στον κλάδο της καφεστίασης, διαθέτοντας σήμερα πάνω από 150 καταστήματα.

Το 2008, ξεκινά και η ιστορία των Bruno Coffee Stores με τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος στην οδό ηρώων Πολυτεχνείου στη Λάρισα, από τον ιδρυτή της αλυσίδας Κώστα Αναστασίου, διαθέτοντας σήμερα 28 καταστήματα.

Το 2011, το πρώτο Todaylicious είναι γεγονός και την ίδια χρονιά ανοίγουν άλλα 11 καταστήματα και σήμερα ο όμιλος Today Group είναι μια μεγάλη οικογένεια 75 καταστημάτων σε 14 πόλεις της Ελλάδας.

Το 2015, τα Coffee Lab του Στέλιου Ρουμελιώτη κάνουν την εμφάνισή τους με 4 single origin καφέδες και κάνουν γνωστό το 3rd wave coffee movement στην Ελλάδα.

Το 2016 τα Coffee Berry κάνουν την εμφάνισή τους, εντάσσοντας στο καφεκοπτείο και ξηρούς καρπούς.

Η νεότερη ιστορία των coffee to go έχει φυσικά να επιδείξει και πολλά άλλα concepts (**), αλλά κυρίως χαρακτηρίζεται από μια δυναμική ανάπτυξη που είναι αν μη τι άλλο ορατή και στις καθημερινές διαδρομές όλων μας. Το Νο1 brand στην ανάπτυξη αποτελούν τα Coffee Island τα οποία διατηρούν ένα ρυθμό με 40 – 50 νέα καταστήματα ετησίως. Ταυτόχρονα, ολοένα και νέα concepts εμφανίζονται και ξεκινούν ανάπτυξη μέσω franchise δημιουργώντας τουλάχιστον 3 – 5 νέα καταστήματα κατ’ έτος, παρουσιάζοντας καινοτομίες μικρότερης ή μεγαλύτερης έντασης και αποδοχής από το κοινό.

(**) στην ανωτέρω καταγραφή αναφέραμε αλυσίδες άνω των 25 καταστημάτων και πηγή για τα στοιχεία της ανάλυσης τα αντίστοιχα εταιρικά sites.

Γιατί ο Έλληνας επιλέγει να αυτο-απασχοληθεί μέσω franchise σε concepts coffee to go;

Ο τυπικός μικρομεσαίος επενδυτής – επιχειρηματίας έχει ως στόχο την αυτο-απασχόληση σε συνδυασμό με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και ευοίωνες προοπτικές, έτσι λοιπόν επιλέγει τη Μικρή Εστίαση για να δραστηριοποιηθεί, καθώς:

- Ο κλάδος αντιστέκεται στην κρίση, και έχει προσαρμοσθεί στα νέα δεδομένα.

- Το μεικτό κέρδος είναι υψηλότερο από άλλους κλάδους.

- Απαιτούνται λιγοστά άτομα ως προσωπικό.

- Δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις.

- Οι συνθήκες εργασίας είναι ενδιαφέρουσες.

- Το απαιτούμενο αρχικό κεφάλαιο είναι σχετικά συμπιεσμένο.

- Συνήθως δεν απαιτούνται royalties και marketing fees, η ύπαρξη των οποίων «ενοχλεί» τους επενδυτές – επιχειρηματίες.

Φυσικά επιλέγει το franchise, αν είναι συνετός, καθώς του προσφέρει μια σειρά από προνόμια που εγγυούνται την επιτυχία του, όπως αρχική και συνεχής εκπαίδευση, επιλεγμένοι προμηθευτές, καλές τιμές αγοράς πρώτων υλών και εξοπλισμού, δοκιμασμένο μενού / τιμοκατάλογο, συνεχή υποστήριξη, κεντρικές συμφωνίες, οικονομίες κλίμακος, προωθητικές ενέργειες κ.λπ.

Ποιά είναι τα κρίσιμα σημεία επιτυχίας για ένα franchise κατάστημα coffee to go;

Ένα coffee shop σήμερα αποτελεί ένα συνδυασμό coffee to go, καφεκοπτείου και dine in, με υπηρεσίες delivery, καθώς τα κανάλια εσόδων είναι:

  • Διερχόμενοι περαστικοί για καφέ στο χέρι (take away).

  • Διερχόμενοι οδηγοί για καφέ στο χέρι (take away).

  • Διανομή στο σπίτι ή γραφείο (delivery).

  • Απόλαυση στο κατάστημα (dine in), σε τιμές coffee to go (πλαστικό / χάρτινο ποτήρι) ή σε υψηλότερες τιμές (γυάλινο ποτήρι)

ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ

Βασικός παράγοντας ασφαλείας για την επιτυχία κάθε νέου coffee shop είναι η αξιοποίηση τουλάχιστον 2 με 3 από τα ανωτέρω κανάλια εσόδων, κάτι που έχει σχέση με την επιλογή του καταστήματος, το οποίο θα πρέπει να έχει ενοίκιο που να αντιστοιχεί στο 5% με 10% του καθαρού μηνιαίου κύκλου εργασιών.

ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΦΕΔΩΝ

Επίσης, όσο αφορά το κύριο προϊόν, τον καφέ, ο καταναλωτής έχει αρχίσει να μαθαίνει και να ξεχωρίζει τους ποιοτικούς καφέδες και απαιτεί να έχει δικαίωμα επιλογής σε πρώτες ύλες. Έτσι λοιπόν, θεωρούμε απαραίτητη την δυνατότητα επιλογής μεταξύ single origin καφέδων ή μεταξύ blends ή και συνδυασμό αυτών. Η ποιότητα θεωρείται δεδομένη και καφέδες χαμηλής ποιότητας, ανεξαρτήτως τιμής ή μάρκας, αναχαιτίζουν κάθε ανταγωνιστικό προβάδισμα.

ΣΩΣΤΗ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ

Όσο γνωστή και να είναι η μάρκα του καφέ, πλέον οι Coffee Roasters στην Ελλάδα διαθέτουν όχι απλά εφάμιλλο προϊόν, αλλά συνήθως και καλύτερο από πολλές γνωστές ιταλικές φίρμες. Τιμές αγοράς πάνω από 20 Ευρώ / Kgr, με τον φόρο συμπεριλαμβανόμενο και χωρίς ΦΠΑ είναι ιδιαίτερα υψηλές, όπως και τιμές λιανικής για π.χ. capuccino freddo άνω των 2,10 Ευρώ.

ΣΩΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ

Αν και δεν είναι μόνο η μηχανή που κάνει τη διαφορά, αφού μαζί με την πρώτη ύλη, τον barista και το νερό δημιουργεί το τετράπτυχο του σωστού ροφήματος, διαδραματίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του καταστήματος, αφού:

  • Αποτελεί προϋπόθεση για παρασκευή σωστού καφέ.

  • Αποτελεί προϋπόθεση για παρασκευή καφέδων σταθερής ποιότητας - γεύσης.

  • Δεν χαλάει! – αν συντηρείται όπως πρέπει.

  • Προσελκύει πελάτες λόγω design.

ΣΩΣΤΟ DESIGN

Ο διάκοσμος του καταστήματος, δηλ. τόσο η εξωτερική εμφάνισή του και η σήμανσή του, όσο και η εσωτερική του διαρρύθμιση, διακοσμητικά και εργονομικά, θα προσελκύσουν και θα διατηρήσουν πελάτες.

ΣΩΣΤΟ MARKETING

Δεν αρκεί ένα καλό σημείο, ακόμη και αν το προϊόν είναι το καλύτερο. Θα πρέπει να δημιουργηθούν δυνατά κανάλια αμφίδρομης επικοινωνίας με τον καταναλωτή, κάτι που είναι δυνατό μόνο εφόσον δημιουργηθεί μια δυνατή μάρκα και αξιοποιηθούν τα σύγχρονα εργαλεία του marketing, δηλ. τα social media (κυρίως facebook και instagram) και οι online πλατφόρμες παραγγελιών (δηλ. e-food!)

ΣΩΣΤΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

Ο πελάτης είναι ο βασιλιάς και έτσι πρέπει να νοιώθει στο κατάστημά σας. Η, δε, εξυπηρέτηση δεν είναι κάτι που περιορίζεται σε ένα χαμόγελο, στην ευγένεια ή στην ταχύτητα εκτέλεσης της παραγγελίας. Έχει να κάνει με την ταχύτητα λήψης της παραγγελίας, την ταχύτητα παράδοσης εντός και εκτός (delivery) καταστήματος, την καθαριότητα καταστήματος και προσωπικού, τη μουσική εντός καταστήματος κ.ο.κ. Όλα και πάντα σωστά!

ΣΩΣΤΗ ΑΡΧΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ

Ένα coffee shop ανήκει στην κατηγορία της Μικρής Εστίασης και οι επενδυτές – επιχειρηματίες επιλέγουν να διερευνήσουν τα σχετικά concepts για ένα βασικό λόγο, όπως ανωτέρω αναφέραμε, τη σχετικά χαμηλή αρχική επένδυση.

Το κατάστημα οφείλει να είναι αξιοπρεπές και να χρησιμοποιηθούν υλικά και εξοπλισμός που να είναι ανθεκτικά στη χρήση και να μη δημιουργήσουν προβλήματα στο μέλλον. Από την άλλη πλευρά, δεν ισχύει αναλογική σχέση «επένδυσης προς τζίρο», αλλά ισχύει η αντίστροφη σχέση «επένδυσης προς απόσβεση». Με λίγα λόγια, προσπαθήστε να κάνετε επιλογές με όσο το δυνατόν συμπιεσμένη αρχική επένδυση, ξεκινώντας με καταστήματα που λειτουργούσαν ήδη ως επιχειρήσεις υγειονομικού για να εξοικονομήσετε χρήματα από άδειες λειτουργίας, υδραυλικές, ηλεκτρολογικές εργασίες κ.ο.κ. Επίσης, διερευνήστε προσεκτικά τόσο τις επιλογές που σας υπόσχονται χαμηλές επενδύσεις, όσο όμως και αυτές που είναι στην άνω επενδυτική κλίμακα, και κυρίως διασφαλίστε ότι οι αρχικές εκτιμήσεις κόστους θα είναι και οι τελικές!

Ποιές είναι οι διαφορές στα coffee to go franchise concepts;

Σήμερα, εν μέσω έντονης δραστηριότητας στον κλάδο του coffee to go, παρατηρούμε μια σειρά από νέο-εισερχόμενες καινοτομίες και διαφοροποιητικά στοιχεία, που αναζωογονούν τον κλάδο, τόσο από γνωστές και καταξιωμένες αλυσίδες, όσο και από νέα concepts.

Οι μεγάλοι παίχτες ενδυναμώνονται:

Coffee Island. Δεσμεύονται για «Μοναδικό καφέ για μοναδικούς ανθρώπους». Ανανέωσαν το internal store design. Συνεχίζουν με νέα microfarm projects. Εγκαινίασαν νέο σύστημα on line παραγγελιών. Ξεκίνησαν έντονη (και εξαιρετική!) διαφήμιση στην TV. Συνεχίζουν την ανάπτυξή τους με σταθερούς υψηλούς ρυθμούς.

Γρηγόρης. Πρόσφατα εισήγαγε νέο λογότυπο εταιρική ταυτότητά του σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας. Εμπλούτισε το μενού του, με δεύτερο mild blend καφέ, πολλές υγιεινές επιλογές, εισήγαγε cold brew κ.α. Εγκαινίασε νέο σύστημα on line παραγγελιών. Διαφημίζεται έντονα και στην TV. Αναπτύσσεται πολύ δυναμικά.

Νέα projects εμφανίζονται με στόχο να ανατρέψουν τις υφιστάμενες ισορροπίες ή και να διεκδικήσουν απλά ένα κομμάτι από τη μεγάλη πίτα…

Η αλυσίδα καταστημάτων AROMA GREEK ROASTERS, διαθέτοντας ένα δίκτυο 20+ καταστημάτων, ανανεώνεται μέσω ενός καθολικού rebranding και παρουσιάζει ένα νέο, μοναδικό και καινοτόμο 5th wave coffee shop, που ανατρέπει τα δεδομένα στην καφεστίαση.

Η BRIDGE URBAN COFFEE ROASTERS έρχεται να δημιουργήσει ένα νέο statement στα street café της πόλης. Η φιλοσοφία των Bridge είναι αντισυμβατική, εστιάζει αποκλειστικά στο προϊόν, παρέχει στους πελάτες εξαιρετική ποιότητα στη σωστή τιμή και προσφέρει πολυεπίπεδη εξυπηρέτηση σε φιλικό και μοντέρνο περιβάλλον.

Η COFFEEHOUSE είναι ένα smart boutique concept, εκπρόσωπος του 5ου κύματος καφέ, που υιοθετεί ένα πιο προηγμένο σύνολο επιχειρηματικών πρακτικών και παρέχει ένα αυθεντικό και καινοτόμο μοντέλο μετρημένης ανάπτυξης. Αυτό όμως που κάνει την εμπειρία COFFEEHOUSE να ξεχωρίζει είναι η επιμονή στη λεπτομέρεια και η προσαρμογή στο κάθε κατάστημα και στον κάθε επισκέπτη ξεχωριστά.

Τα COFFEE THEORY μας συστήνουν μια ολοκαίνουρια και ξεχωριστή εμπειρία, σε γεύση, ποιότητα και εξυπηρέτηση. Με την κορυφαία τεχνογνωσία και τις υποδομές της μητρικής εταιρείας Delmocca, το νέο brand, βασισμένο στην πολυδιάστατη καινοτομία, στην ολική ποιότητα και στη συνεχή βελτίωση, αλλάζει ότι ξέραμε μέχρι σήμερα για τα καταστήματα λιανικής πώλησης καφέ.

Με χαμηλή αρχική επένδυση, υπέρτατη ποιότητα καφέ (blend, single origin και microlot), με την ηγέτιδα μηχανή Sanremo Racer, πλήρη γκάμα συνοδευτικών προϊόντων και με το μεγαλύτερο μεικτό περιθώριο στον κλάδο, η πρόταση franchise των EL GRECO αποτελεί την κορυφαία επιλογή σας.

Η πρόταση franchise των LANGANO αφορά σε καθαρόαιμα street coffee shops, με 100% εξειδίκευση στον καφέ. Διαθέτοντας ήδη ένα δίκτυο 25 καταστημάτων και με όπλα την τεράστια εμπειρία της διοικητικής ομάδας και τη δέσμευση στην ποιότητα, αποτελούν μια νέα δυναμική πρόταση στον κλάδο της καφεστίασης.

Ποιό είναι το μέλλον του coffee industry και του franchise;

Ποιές θα είναι άραγε οι εξελίξεις στο coffee industry την επόμενη περίοδο; Από τη μια η κατανάλωση του καφέ δεν εκτιμάται ότι θα αυξηθεί ιδιαίτερα, άρα η πίτα παραμένει στη πράξη σταθερή και από την άλλη ο ανταγωνισμός έχει ήδη αυξηθεί αρκετά, με αποτέλεσμα να διαφαίνεται κορεσμός.

Τι σημαίνει όμως κορεσμός; Η σημερινή κατάσταση οδηγεί σε μείωση του ημερήσιου τζίρου των καταστημάτων και κυρίως των αυτόνομων ή των αδιάφορων concepts. Έτσι αρκετά καταστήματα στην αγορά θα δώσουν την θέση τους σε άλλα. Επίσης, καθώς η κατανάλωση έχει ορισθεί, κάθε νέο κατάστημα για να «τζιράρει» θα πρέπει να «κλέψει» πελάτες από τα διπλανά του. Έτσι, λοιπόν, συνεχίζονται οι ανακατατάξεις στην αγορά.

Που οδηγούν, όμως, οι ανακατατάξεις; Ο καταναλωτής έχει αρχίσει και εκπαιδεύεται και επιπλέον δίνει πολύ μεγαλύτερη σημασία στο απλό καφεδάκι του, γιατί δεν είναι πια απλό, αλλά είναι η καθημερινή του διασκέδαση και συνήθεια. Έτσι λοιπόν, ο καταναλωτής εθίζεται στη ποιότητα και αφού δοκιμάσει σωστούς καφέδες, δεν ξαναγυρνά στις παλιές συνήθειές του, που του έκαναν και κακό (στο στομάχι του!). Οπότε, αναμένουμε να περάσουν πολύ - πολύ δύσκολα τα street café που διαθέτουν εμπορικούς καφέδες από αδιάφορης μέχρι χαμηλής ποιότητας. Ας μη ξεχνάμε όμως ότι η πίτα, δηλ. η συνολική ζήτηση, παραμένει στη πράξη σταθερή.

Πώς θα αποκτήσουν και θα διατηρήσουν τζίρο τα νέα καταστήματα; Όπως αναφέραμε ανωτέρω, κάθε νέο κατάστημα θα πρέπει να «κλέψει» πελάτες από τα διπλανά του και μάλιστα αυτό να το κάνει μία και καλή (αν και σταδιακά!). Προσφέροντας σωστό προϊόν, δηλ. σωστά καβουρδισμένο κόκκο υψηλής ποιότητας, μέσω εκπαιδευμένων baristi, σε αξιοπρεπείς και καλά συντηρημένες μηχανές (και μύλους), με σωστό νερό (!) και λοιπά παρελκόμενα, με ταχύτητα, ωραία ποδιά (!), και χαμόγελο, τότε το κάθε νέο κατάστημα ξεκινά από μηδενική βάση και όχι από αρνητική. Το πόσο ψηλά θα ανέλθει και πόσο επιτυχημένο θα γίνει εξαρτάται από το «μυστικό» που θα έχει, από τη συνταγή της επιτυχία που θα του προσδώσει το franchise και αυτή είναι διαφορετική για κάθε concept και επίσης… δεν υπάρχει πάντα! Σε κάθε, δε, περίπτωση, ο στόχος είναι να διατηρήσουμε τους πελάτες και την επιχείρησή μας, άρα να έχουμε κέρδος.

Πώς βγαίνει κέρδος; Τα λογικά λειτουργικά, δηλαδή μια καλή τιμή αγορά του καφέ ανά κιλό, ένα νορμάλ ενοίκιο, η αυτό-απασχόληση και η λειτουργία βάση αρχών λιτής οργάνωσης μας μειώνουν το κόστος. Από την άλλη, η καλή δουλειά μας (προϊόν και εξυπηρέτηση) δημιουργούν το απαραίτητο word of mouth και σε συνδυασμό με τη δύναμη του franchise brand, τις προωθητικές ενέργειες της μητρικής και τις on line παραγγελίες, εξασφαλίζουμε τις επιθυμητές αποδόσεις.

Το franchise αποτελεί τον απόλυτο μονόδρομο για τα coffee to go concepts και μόνο λίγα και ιδιαίτερα coffee shops μη ενταγμένα σε δίκτυα δικαιόχρησης θα μπορέσουν να επιβιώσουν. Οι διαφημίσεις, οι προωθητικές ενέργειες, η τεχνογνωσία, οι τιμές αγοράς των πρώτων υλών, οι εκπαιδεύσεις, οι ενημερώσεις σε σχέση με τις εξελίξεις στο εξωτερικό, όλα αυτά για να πραγματοποιηθούν σωστά απαιτούνται νούμερα, δηλαδή καταναλώσεις και χρήμα, που μόνο μέσω του franchise μπορούν να επιτευχθούν.

Διανύντας πλέον, το 5ο κύμα του καφέ, το franchising αποτελεί τη σανίδα για όσους επιθυμούν να συνεχίσουν να σερφάρουν!

Κάντε κλικ και μεταβείτε στο search engine του Franchising.GR, γνωρίστε, αναλύστε και επιλέξτε αυτό που σας ταιριάζει!

Στην διάθεσή σας στο 2106540681 και στο sales@franchise.gr για να επιλέξουμε μαζί το ιδανικό για εσάς coffee shop!

Γνώρισε όλα τα συστήματα franchise στην Ελλάδα στο Franchise.GR