Σύμφωνα με τη λίστα 2018 Forbes Global 2000 – τον ετήσιο και πλήρη κατάλογο των πιο ισχυρών εταιρειών στον κόσμο – McDonald’s, Starbucks και Burger King (Restaurant Brands International) είναι τρία από τα μεγαλύτερα εμπορικά σήματα εστιατορίων στον κόσμο.
Και οι τρεις εταιρείες έχουν προχωρήσει σε επιθετικές επενδύσεις για το μέλλον, ωστόσο η McDonald’s έχει καταφέρει τα πιο εντυπωσιακά κέρδη στον κλάδο. Το 2015, οι συγκρίσιμες πωλήσεις της εταιρείας φαίνονταν να βρίσκονται σε κατάσταση συνεχούς υποχώρησης. Σήμερα, οι αλλαγές που έκανε η εταιρεία, τη βοήθησαν να βρεθεί στη θέση 241 της ετήσιας λίστας Global 2000.
«Πιστεύουμε ότι οι επενδύσεις που πραγματοποίησε η McDonald’s για να βελτιώσει την ποιότητα των τροφίμων (φρέσκο βόειο κρέας), την προσέγγιση των καταναλωτών (παραγγελία από κινητό) και την αξία των προϊόντων (με μενού των $1, $2, $3) έχει απήχηση στους καταναλωτές», γράφει ο αναλυτής της BTIG Peter Saleh.
Στη δεύτερη θέση στον τομέα των εστιατορίων και στη θέση 370 είναι η Starbucks. Η εταιρεία καφέ έχει απασχολήσει την επικαιρότητα πρόσφατα για άλλους λόγους (π.χ. με το περιστατικό φυλετικής προκατάληψης σε καφέ της Φιλαδέλφειας που οδήγησε στο προσωρινό κλείσιμο 8.000 αμερικανικών καταστημάτων, ώστε οι εργαζόμενοι να μπορέσουν να αποκτήσουν εκπαίδευση φυλετικής ευαισθησίας) και το πόσο αυτοί θα επηρεάσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη της Starbucks τα επόμενα τρίμηνα μένει να φανεί. Για τη λίστα Global 2000, που εξετάζει τα οικονομικά αποτελέσματα για τους δώδεκα μήνες μέχρι την 11 Μαΐου, η Starbucks κατέγραψε πωλήσεις 23 δισ. δολ., κέρδη 4,3 δισ. δολ. και είχε κεφαλαιοποίηση αγοράς στα 79 δισ. δολ.