Οι ελληνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ένα έντονα ανταγωνιστικό και δυναμικό περιβάλλον, το οποίο προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες και δυνατότητες για ανάπτυξη και ισχυροποίησή τους στην αγορά.
Στο παραπάνω πλαίσιο, διαφαίνεται η τάση των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου να εξελιχθούν ή να ενταχθούν σε δίκτυα καταστημάτων λιανικής, έχοντας στην διάθεσή τους ισχυρά εφόδια τόσο για την ανάπτυξή τους, όσο και για την βελτίωση της εσωτερικής οργάνωσής τους και της λειτουργίας τους.
Τόσο η διεθνής, όσο και η ελληνική εμπειρία αναδεικνύει την δικαιόχρηση (franchising) ως τον πλέον δημοφιλή και επιτυχημένο τρόπο ανάπτυξης και επιχειρηματικής συνεργασίας, ο οποίος σε συνδυασμό με τα τεχνολογικά εργαλεία πολλαπλασιάζει τους ρυθμούς εξάπλωσής του.
Παράλληλα, διατίθενται αξιόπιστα εργαλεία και κατευθυντήριες οδηγίες, με σκοπό την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων, όπως ο Ανασχεδιασμός των Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (Business Process Re-Engineering), η νέα σειρά των διεθνών προδιαγραφών ISO 9001, τα νέα πρότυπα διεθνών οργανισμών (π.χ. για την ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων, για την υγιεινή και ασφάλεια στο χώρο εργασίας, για το περιβάλλον, για τον έλεγχο της επικινδυνότητας των τροφίμων, κ.λπ.), οι νέες τεχνολογίες και εξελίξεις στο χώρο της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών.