F 300

Το Franchise αποτελεί έναν αποδεδειγμένα επιτυχημένο εργαλείο, στρατηγική και φιλοσοφία επιχειρηματικής ανάπτυξης, που χαρακτηρίζεται από ταχύτητα και αποδόσεις.

Διακρίνονται δύο μέρη, ο δικαιοπάροχος (ή μητρική εταιρεία ή δότης ή franchisor) και ο δικαιοδόχος (ή λήπτης ή franchisee). Ο πρώτος εκ των δύο έχει σχεδιάσει, δημιουργήσει, δοκιμάσει και τυποποιήσει ένα σύνολο πρακτικών, ιδεών, συνεργατών, προμηθευτών, προϊόντων που συνιστούν την επιχειρηματική ιδέα του (ή business concept). Επιπλέον, έχει καθιερώσει μεθόδους για να βελτιώνει συνέχεια την ιδέα του και για να υποστηρίζει τους συνεργάτες – δικαιοδόχους του, οι οποίοι πιστεύοντας στην επιχειρηματική πρότασή του και στις υποδομές του, εντάσσονται στο δίκτυο franchise που δημιουργεί απολαμβάνοντας μια σειρά από προνόμια που τους διασφαλίζουν ταχεία και σχετικά σίγουρη επιχειρηματική δραστηριοποίηση.

F 300

Το Franchise βασίζεται στην Ποιότητα, στην Τυποποίηση, στην Εφαρμογή και στην Συνεχή Βελτίωση της Τεχνογνωσίας του δικαιοπαρόχου.

Αν το Franchise ήταν «αγορά» ονόματος και μόνο, τότε θα είχε ένα άλλο όνομα (π.χ. license). Η Τεχνογνωσία ως έννοια ποικίλει και μπορεί να αφορά από διαδικασίες εύρεσης πελατών, από μεταφορά know – how για εκπόνηση μελετών, από διαδικασίες και εκπαιδευτικό υλικό για εκμάθηση ξένων γλωσσών, μέχρι σύναψη συνεργασιών με εξαιρετικούς προμηθευτές και αποκλειστικότητες προϊόντων ή σχεδιασμό καινοτόμων προϊόντων. Σε κάθε περίπτωση το Προϊόν του Franchise αφορά σε ένα σύνολο διαφορετικών στοιχείων ανά επιχειρηματικό κλάδο και κατ΄ ελάχιστον προσδιορίζει ανταγωνιστικό προϊόν, γνωστό όνομα, καθορισμένες διαδικασίες λειτουργίας, διασφάλιση ποιότητας, οικονομίες κλίμακος, συνεχή υποστήριξη.

F 300

Επιτυχημένο Business Concept και Αέναη Βελτίωση Αποδόσεων μέσω ορθών πρακτικών και διαδικασιών.

Για να διασφαλισθεί η μακροχρόνια επιτυχία ενός δικτύου θα πρέπει να έχουν ευρεθεί και να έχουν σχεδιασθεί οι διαδικασίες που βελτιώνουν συνέχεια τις αποδόσεις και το καθιστούν συνέχεια ανταγωνιστικό στην αγορά. Πριν, ωστόσο, την συνεχή βελτίωση θα πρέπει να έχει προσδιορισθεί το business concept που εγγυάται την επιτυχία και αυτό αφορά σε ένα σύνολο προσφοράς προς τον καταναλωτή το οποίο δημιουργεί το «προϊόν» του κάθε franchisee και οφείλει να καλύπτει ανάγκες και προσδοκίες με διαφοροποιημένο τρόπο σε σχέση με τον ανταγωνισμό και μέσα από λειτουργίες και μεικτά περιθώρια που διασφαλίζουν αξιόλογη κερδοφορία.

F 300

Η επιτυχία, με την προϋπόθεση της ύπαρξης των θεμελιωδών συστατικών, διασφαλίζεται μέσω φιλοσοφίας και διαδικασιών που θεσμοθετούν α) την ανανέωση του concept ώστε να παραμένει ανταγωνιστικό και β) την πλήρη και ουσιαστική υποστήριξη των δικαιοδόχων.

Η διατήρηση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της αλυσίδας δημιουργείται μέσω διαδικασιών και συνεχούς προσπάθειας για ανανέωση και διαφοροποίηση της γκάμας των προϊόντων και των υπηρεσιών, αύξηση της αποτελεσματικότητας, της παραγωγικότητας, της ποιότητας και της απόδοσης του δικτύου σε λειτουργικό επίπεδο, συμπίεση των εξόδων και του κόστους αγορών, αύξηση τζίρου, κερδοφορίας, αναγνωρισιμότητας.

Οι δικαιοδόχοι χρειάζονται συνεχή υποστήριξη στα αυτονόητα της έγκαιρης παράδοσης εμπορευμάτων ή της διαφημιστικής προβολής και παράλληλα βασίζονται στη μητρική εταιρεία προκειμένου να τους δίνει άμεσα λύσεις σε καθημερινά και σε στρατηγικά θέματα καθώς και να βελτιώνει συνέχεια τα συστήματα με στόχο την αύξηση των αποδόσεων, προτείνοντας νέα μηχανογράφηση, κάρτες πιστότητας πελατών, τοπικές προωθητικές ενέργειες, κ.λπ.

facebook_page_plugin