Franchising Erevnes

Το Franchising αναδεικνύεται καταλύτης για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, μέσω concepts που διαθέτουν ισχυρά νεωτεριστικά και καινοτόμα χαρακτηριστικά, σύμφωνα με την τριμηνιαία έρευνα που εκπόνησε το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, ο μόνιμος μηχανισμός παρακολούθησης και ανάλυσης του franchising στην Ελλάδα, υπό την αιγίδα του FRANCHISE BUSINESS, με τη συνδρομή του Franchise.GR.

Τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας αφορούν:

  • Τα καταστήματα franchise παραμένουν βιώσιμα λόγω της συνεχούς υποστήριξης των μητρικών εταιρειών, η οποία επικεντρώνεται στην:

    • διενέργεια προωθητικών ενεργειών / προσφορών.

    • διασφάλιση υψηλού value for money στους καταναλωτές.

    • ενίσχυση της πιστότητας (loyalty) των καταναλωτών.

    • υποστήριξη των δικαιοδόχων με σκοπό τη συμπίεση του λειτουργικού κόστους.

  •  Διαφαίνεται σταθερότητα στον βαθμό διείσδυσης, με νέα καταστήματα και νέες εταιρείες που υιοθετούν το franchising ως στρατηγική ανάπτυξης.

  • Κύριες τάσεις παραμένουν η Μικρή Εστίαση και το Hotshot Retail, με συγκεκριμένα micro-trends όπως coffee roasters, bubble tea, γυναικεία νεανική υπόδηση, παιδική υπόδηση, γυναικεία νεανικά καταστήματα total look, αρώματα.

  • Πραγματοποιούνται μεγάλες επενδύσεις σε supermarket, καφετέριες και φούρνους.

  • Η πρόθεση / διερεύνηση νέων επιχειρηματιών να δραστηριοποιηθούν μέσω franchise αυξάνεται σταθερά, ως έκφραση επιχειρηματικότητας εξ ανάγκης.

  • Η ζήτηση έχει τετραπλασιασθεί σε σχέση με το 2007 και οι ενδιαφερόμενοι έχουν διπλασιασθεί σε σχέση με το 2008 – 2009.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ

Η νέα έρευνα προσδιορίζει το νέο προφίλ των καταναλωτών, καθώς οι αλλαγές στην κοινωνικο-οικονομική κατάσταση της χώρας προσδιορίζουν ένα νέο τύπο καταναλωτή, με βασικό πυλώνα τη νεολαία και κυρίως το γυναικείο πληθυσμό και κύριο χαρακτηριστικό την συμπίεση του κύκλου ζωής των τάσεων και όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «Η κατανάλωση μοχλεύεται από τη νεολαία, με τη μόδα / τάσεις να κυριαρχούν». Ο καταναλωτής αναζητά το κάτι άλλο, το οποίο μόλις το βρει, ξεκινά μια νέα αναζήτηση για κάτι διαφορετικό. Οι ρυθμοί ζωής, η διαδικτυακή κουλτούρα της αέναης πληροφόρησης και των likes έχουν δημιουργήσει ένα νέο τύπο καταναλωτή, ο οποίος ολοένα και περισσότερο συμπιέζει τους κύκλους ζωής προϊόντων και concepts. Οι, δε, αλλαγές που παρατηρούνται καθορίζονται από τα keywords MASS, ECONOMY, OPEN ACCESS, COWORKING, STREET FASHION.

ΑΓΟΡΑ

Η κατανάλωση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και εμφανίζει μια νέα (micro)εποχικότητα, με έντονη διακύμανση πωλήσεων εντός του μήνα. Το franchising διατηρεί σταθερή ζήτηση και ανάπτυξη. Ειδικότερα, η οικονομική στενότητα δημιουργεί εποχικότητα εντός του μήνα, με αποτέλεσμα να διατηρείται χαμηλή η ζήτηση κατά την διάρκεια του μήνα και να εμφανίζει σημαντική αύξηση αμέσως μετά την καταβολή των μισθών για ένα 10ημερο. Το φαινόμενο αυτό ισχύει έντονα για καταναλωτικά προϊόντα και λιγότερο για είδη πρώτης ανάγκης. Κατά την διάρκεια των εκπτώσεων παρατηρείται αύξηση της κατανάλωσης προς το τέλος της εκάστοτε εκπτωτικής περιόδου.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ

Η ζήτηση επιχειρηματικών προτάσεων franchise παραμένει σταθερή σε υψηλά επίπεδα, με σκοπό την αυτο-απασχόληση. Το franchising συνεχίζει να αντέχει και να ενδυναμώνεται εν μέσω κρίσης, καθώς τα προνόμια και η υποστήριξη που παρέχει θωρακίζουν τα καταστήματα στις αντιξοότητες της αγοράς.

Η αγορά αναδεικνύει το franchising, καθώς ολοένα και περισσότεροι αναζητούν στο franchising τη λύση στα επιχειρηματικά και επαγγελματικά όνειρά τους, αλλά και οι ίδιοι οι καταναλωτές, με περισσότερη πλέον προσοχή και καχυποψία στις επιλογές τους, εμπιστεύονται επώνυμα καταστήματα, διασφαλίζοντας τη καλύτερη ποιότητα στην σωστή τιμή.

Οι νέοι επιχειρηματίες αφορούν κατά κύριο λόγο άτομα που αναζητούν την αυτο-απασχόληση και τον απεγκλωβισμό από την ανεργία. Χαρακτηρίζονται από μικρές οικονομικές απαιτήσεις, διαθέσιμο κεφάλαιο από 15 χιλ. έως 50 χιλ. Ευρώ, έλλειψη επιχειρηματικής εμπειρίας και διάθεσης ανάληψης επιχειρηματικού ρίσκου, αυξημένη διάθεση για εργασία, με όρεξη για μάθηση, περισσότερο δεκτικοί να συμμορφωθούν με συγκεκριμένες διαδικασίες λειτουργίας, πτυχιούχοι, στοιχεία που ενδυναμώνουν ακόμη περισσότερο την προσδοκώμενη ζήτηση για franchising, αλλά και δημιουργώντας ένα πιο δυνατό προφίλ ενδιαφερομένων, με περισσότερα προσόντα και με αυξημένη αυτο-παρακίνηση.

Αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής δίδεται πλέον μεγαλύτερη βαρύτητα στις αποδόσεις, στο brandname, στο ύψος της αρχικής επένδυσης, στα καινοτόμα χαρακτηριστικά και στο value for money των προϊόντων / υπηρεσιών. Παραμένουν σταθερά τα κριτήρια που αφορούν στην διαφήμιση, στις υποδομές της μητρικής και στην υποστήριξη που παρέχει.

ΚΥΡΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ

Μικρή Εστίαση, εξειδικευμένα καταστήματα λιανικής, με διαφοροποίηση και συνεχή καινοτομία out of the box, κυριαρχούν στην αγορά, original και ανατρεπτικά.

NEWISM, Τρελαμένοι με ό,τι νέο

Η αγορά, παρά τη μείωση της καταναλωτικής δύναμης, διψά για κάθε νέο και διαφορετικό, συνάμα ποιοτικό και διασκεδαστικό. Το concept που θα ζήσει περισσότερο είναι αυτό που διαθέτει μη αντιγράψιμα χαρακτηριστικά, αυτό που «παίζει» σε άλλα επίπεδα. Η αλυσίδα που θα επιβιώσει κερδοφόρα στο μέλλον είναι αυτή που ανανεώνεται και γίνεται ολοένα καλύτερη, αυτή που καινοτομεί και που τολμά.

ΜΙΚΡΗ ΕΣΤΙΑΣΗ, Χαμηλές επενδύσεις, ευκολοδιαχειρίσιμες επιχειρήσεις

Ο κλάδος της εστίασης προσελκύει το ενδιαφέρον λόγω της αίσθησης του μειωμένου ρίσκου, με τη Μικρή Εστίαση να παρέχει όλα τα αναγκαία χαρακτηριστικά της επιτυχίας, όπως, μικρή αρχική επένδυση, λιτές και ευέλικτες δομές, λιγοστό προσωπικό, εξειδικευμένο, άριστης ποιότητας προϊόν σε εξαιρετική σχέση value for money, υψηλά περιθώρια μεικτού κέρδους, συγκεκριμένες επιλογές μενού, μικρή πολυπλοκότητα κωδικών, συνταγών και διαδικασιών παραγωγής, που διασφαλίζει χαμηλό λειτουργικό κόστος και εξαλείφει την ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό, χαμηλό αριθμό προμηθευτών, διευρυμένο ωράριο λειτουργίας, άμεση ρευστότητα, καθώς οι καταναλωτές πληρώνουν τοις μετρητοίς.

HOTSHOT RETAIL, Εξειδίκευση = Ποιότητα, Καλές Τιμές, Εμπιστοσύνη, Πιστότητα

Τα εξειδικευμένα καταστήματα λιανικής επανέρχονται δυναμικά στο προσκήνιο, δίνοντας απάντηση στην κρίση και στον έντονο ανταγωνισμό. Τα hotshot καταστήματα κερδίζουν τους πελάτες καθώς επενδύουν στα όπλα της εξειδίκευσης και της γνώσης, με τα οποία «πείθουν» τους καταναλωτές για την αναγκαιότητα των αγορών τους και την ορθότητα των επιλογών τους, «απαλύνοντας» ταυτόχρονα τις όποιες ενοχές νιώθουν, όταν διερωτώνται αν οι αγορές τους ήταν τελικά τόσο αναγκαίες, όσο και ορθές. Το μικρό κόστος επένδυσης, η ευελιξία, τα χαμηλά λειτουργικά έξοδα, η λειτουργία μόνο από τον ιδιοκτήτη του καταστήματος με λιγοστό ή καθόλου προσωπικό και η εξειδίκευση αποτελούν τους βασικούς πόλους έλξης για τους νέους επιχειρηματίες, που αναζητούν μια αξιοπρεπή και αποδοτική απασχόληση.

CAFÉ, Η διασκέδαση του Έλληνα τα επόμενα χρόνια θα είναι ο καφές

Αναμένονται αλλαγές στον κλάδο, με νέους παίχτες που οραματίζονται καινοτόμες στρατηγικές και παλαιά brands που αναδιοργανώνονται εν όψη της νέας κατάσταση στην αγορά.

GRAND BAKERIES, Μεγάλες επενδύσεις με όχημα το «φούρνο» αντικαθιστούν ζαχαροπλαστεία και καφέ

Παρατηρείται αξιοσημείωτη ανάπτυξη μέσω franchise, αλλά και συνεργασιών και ιδίων επενδύσεων και κυρίως το μέγεθος των σχετικών επενδύσεων προσδιορίζει ένα νέο κλάδο που ανταγωνίζεται ευθέως πέρα από το φούρνο της γειτονιάς, το κεντρικό καφέ και εστιατόριο.

DO THE UNTHINKABLE!

Η τριμηνιαία έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά από guidelines που εστιάζονται στο δίπτυχο «Ανάπτυξη – Ενδυνάμωση»:

Ανάπτυξη

  • Λογικές αρχικές επενδύσεις, κάτω των 50,000 Ευρώ

  • Χαμηλά Entry Fees

  • Δέσμευση στην υποστήριξη των συνεργατών

  • Προσεκτική επιλογή καταστήματος

  • Αυστηρή επιλογή συνεργατών

  • Ενέργειες δημοσιότητας σε σταθερή βάση

Ενδυνάμωση

  • Συμπίεση λειτουργικών εξόδων

  • Προσφορές

  • Αξιοποίηση social media

  • Ενίσχυση loyalty

  • Συνέργειες

  • Value for money

Στη νέα τριμηνιαία έκθεση από το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE περιλαμβάνεται ανάλυση σχετικά με τις νέες τάσεις στην αγορά, όπως σκιαγράφονται από τη συντακτική ομάδα του FRANCHISE BUSINESS, με όραμα να διαμορφώσουν το νέο σκηνικό στον κλάδο τους και αποτυπώνονται σε σύνθετα διαγράμματα FRANCHISE TREND MAP.

***

Το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, ο φορέας αποτύπωσης του κλάδου του franchising, ξεκίνησε τις δραστηριότητές του μέσω κλαδικών ερευνών το 1998, από το περιοδικό FRANCHISE BUSINESS.

Οι τριμηνιαίες έρευνες που διενεργεί βασίζονται τόσο στη μελέτη στατιστικών στοιχείων, όσο και σε συνεντεύξεις με επιχειρηματίες και διευθυντές ανάπτυξης 40 δικαιοπαρόχων εταιρειών. Το ανωτέρω δείγμα αντιστοιχεί στο 12% των αλυσίδων που έχουν υιοθετήσει το franchising ως στρατηγική ανάπτυξης και συμπεριλαμβάνονται στη βάση του Franchise.GR, οι οποίες και προσδιορίζουν λόγω του μεγέθους τους (πλήθος καταστημάτων και ενοποιημένος κύκλος εργασιών) άνω του 50% του κλάδου.

facebook_page_plugin