Οι καταστάσεις lockdown έφεραν στο προσκήνιο τον όρο cocooning - «άραγμα στο σπίτι» ή και «stay-at-home syndrome», που αποδόθηκε το 1981, από τη σύμβουλο marketing, μελλοντολόγο και CEO της BrainReserve, Faith Popcorn, προερχόμενος από το cocoon, που σημαίνει κουκούλι και αφορά στην κατάσταση που κάποιος μένει σπίτι του και να απομονώνεται από τον κίνδυνο που έχει γίνει αντιληπτός, αντί να βγαίνει έξω, μένει μακριά από κόσμο, υποχρεώσεις κι έξοδα και περνάει χαλαρές στιγμές με τον εαυτό του και την οικογένειά του.
Στο πλαίσιο της αξιοποίησης του ηλεκτρονικού εμπορίου και των υγειονομικών προδιαγραφών ασφάλειας και υγιεινής, παρατηρούνται οι κάτωθι πρακτικές:
-
Αξιοποίηση και Ανακατεύθυνση σε ηλεκτρονικό εμπόριο, λόγω της μείωσης των επισκέψεων σε καταστήματα
-
Συνεργασία καταστημάτων με eshops, σε θέματα παραλαβών και παραδόσεων
-
Αύξηση προσφορών
-
Υιοθέτηση συστημάτων πιστότητας
-
Αύξηση του ελάχιστου εμβαδού για νέα καταστήματα
-
Μείωση προσωπικού
-
Αύξηση / αξιοποίηση τηλεργασίας
-
Δημιουργία pick up points (click & collect ή drive through)
-
Διαπραγματεύσεις για μείωση ενοικίων
-
Εξορθολογισμός δικτύου καταστημάτων
-
Υιοθέτηση μέτρων προστασίας, παροχή από καταστήματα σε πελάτες αντισηπτικών, μασκών, εγκατάσταση συστημάτων μέτρησης θερμοκρασίας, καθαρισμού προϊόντων κ.ο.κ.
Η νέα κατάσταση που βιώνουμε, διαθέτοντας πλέον την ελάχιστη εμπειρία και τη βασική γνώση, οδηγεί τόσο τις αλυσίδες franchise σε αναθεώρηση της στρατηγικής τους, όσο και τους επενδυτές να ιεραρχούν διαφορετικά τα κριτήρια επιλογής τους. Σημαντική διαπίστωση αποτελεί το γεγονός ότι πολλοί ενδιαφερόμενοι προσανατολίζονται στο franchising με σκοπό να αλλάξουν αντικείμενο εργασιών, καθώς οι υφιστάμενες επιχειρηματικές δραστηριότητές τους έχουν πλέον καταστεί άνευ ουσίας, ενισχύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τον κλάδο με επιχειρηματίες – managers που διαθέτουν εμπειρία και ικανότητες.